Ingrid Heggø (A): Mandatet til Eidesen-utvalet er under diskusjon ute i organisasjonar og i medier. Stortinget har laga "frys" vedtak for at Eidesen-utvalet skal ha ei heilskaplig tilnærming og for at alle forhold kring strukturordningane nå må belysast. Dette gjeld bl.a. fylkesbindingane, nytt kvotetak for kystflåten og også spørsmålet om kor mange som eventuelt får problemer ved å avvente Eidesen-utvalet.
Kan statsråden garantere at mandatet omfattar ovannemnde temaer, og at Stortinget si heilskaplige bestilling vert ivareteke?
Begrunnelse
Stortinget var klar i si bestilling til Eidesen-utvalet på at nå måtte det komme ei heilskaplig vurdering, der konsekvensane av ulike løysingar og forslag vart belyst og redegjort for. Difor innførde Stortinget "frys" for alle endringar som omhandlar dette. Det at organisasjonane likevel ønskjer endringar på enkelte av sine føreslåtte saker er forståelig, men kan ikkje imøtekommast viss Stortingsvedtaket vert handheva. Kven dette får konsekvensar for og kor mange det gjeld ønskjer eg å få ein oversikt over, likeeins innføring av ei midlertidig rederikvoteordning, kven og kor mange det vil omfatte. På Austevoll fiskarlag sitt årsmøte kom det fram at Eidesen-utvalet ikkje kom til å utgreie forholdet kring nytt kvotetak, der den føreslåtte auken i strukturkvoteordningen til bla 4+4 eventuelt 5+5.Dersom Eidesen-utvalet ikkje omhandlar dette så vil Stortinget ikkje få den breie og heilskaplige gjennomgangen som vart etterlyst. Eg er glad for at det var ein samla komité som ønskjer å sjå heilskap og som ønskjer å få konsekvensane av dei forskjellige strukturtiltaka før ein går inn å tek ei avgjersle. Skal vi fatte vedtak for landets viktigaste framtiddsnæring så må grunnlaget og konsekvensane vera utgreidd og alle forhold kring strukturkvoteordninga må vera belyst. Prinsippa må diskuterast på brei front, men vi må også gå i detaljer på enkelte områder.