Hadia Tajik (A): Kva risikovurderingar ligg til grunn for å gje ein slik dispensasjon frå kravet om bakgrunnssjekk og rulleblad frå arbeidarar frå tredjeland, og på kva måte er dispensasjonen heimla i norsk lov?
Begrunnelse
For å få ID-kort til lufthamn eller eit CCIC (ID-kort til besetningsmedlemmar tilsett i luftfartsselskap i Unionen) er det naudsynt med ei driftsrelatert årsak for ID-korta og godkjent bakgrunnssjekk. Dette følgjer av forordning (EU) 2015/1998 (tidlegare forordning (EU) nr. 185/2010) pkt. 1.2 .3.1 . Forordninga er gjennomført i norsk rett ved forskrift 1. mars 2011 nr. 214 om førebygging av anslag mot tryggleiken i luftfarten mv. (securityforskriften). Norske flyselskap nytter seg òg av kabinpersonale frå utanfor EØS-området. Luftfartstilsynet har gjeve dispensasjon til å utelate bakgrunnssjekk for tilsette frå desse landa. I praksis inneber dette til dømes at rutinane til Adecco Thailand, som mellom anna leiger ut kabinpersonale til flyselskapet Norwegian, er det einaste sikringsnettet mellom oss og menneske med farlege intensjonar frå å få tilgang til norske fly og tryggleikssoner på norske flyplassar.