Skriftlig spørsmål fra Ingrid Heggø (A) til klima- og miljøministeren

Dokument nr. 15:1058 (2017-2018)
Innlevert: 01.03.2018
Sendt: 01.03.2018
Besvart: 07.03.2018 av klima- og miljøminister Ola Elvestuen

Ingrid Heggø (A)

Spørsmål

Ingrid Heggø (A): 15.06.17 stilte Irene Johansen skriftlig spørsmål vedkommande manglande oppfølging på anmodningvedtak 309 i statsbudsjettet for 2017. Der ba Stortinget om ei ordning for å sikre alle som importerer biler til landet, også privatimport, vert omfatta av dei lovpålagde returordningane og bidra til finansiering av desse. Dåverande klima og miljøminister svara at det vart jobba med å finne ei løysing. Det er framleis ikkje komme oppfølging.
Når kan Stortinget forventa eit forslag til løysing?

Begrunnelse

Norge er gjennom EØS avtala forplikta til å ha eit retursystem for bilar. Det følger av avfallsforskrifta at kjøretøy som vert produsert eller vert importeret må vere tilknytta eit slikt system. Det er veldig viktig å få på plass ei ruteordning som omfamnar alle, også importbiler slik at ikkje bilar vert skrota ute i naturen, men på ordna mottak for gjenvinning. Men tida går og handling manglar frå regjeringa si side. Eg viser forøvrig til både spørsmål og grunngjeving frå representanten Irene Johansen og svaret frå dåverande klima- og miljøminister.

Ola Elvestuen (V)

Svar

Ola Elvestuen: Norge er forpliktet gjennom EØS-avtalen til å ha et retursystem for biler. Alle som importerer bil er pliktig til å dokumentere at de er medlem av et godkjent returselskap for kasserte kjøretøy. Returselskapet har ansvaret for innsamling, miljøsanering og gjenvinning av disse bilene når de kasseres.
Returselskapet Autoretur er etablert for å ivareta disse oppgavene, og alle som vil importere en ny eller en brukt bil må tegne medlemskap i Autoretur ved å betale et miljøgebyr. Enkelte kjøretøy kan som kjent falle utenfor denne ordningen fordi Autoretur ikke har tilgang til informasjon om parallell- og privatimportører.
Miljødirektoratet vil nå gjennomføre økt tilsyn med selskaper og personer som driver med import av biler i en viss skala, for å sørge for at de oppfyller sine forpliktelser etter regelverket.
Jeg arbeider for å få på plass en god løsning som sikrer at alle biler omfattes av returordningen og bidrar til finansieringen av den. Som representanten påpeker, har også Stortinget i anmodningsvedtak bedt regjeringen om å utrede en ordning for å sikre dette. Jeg vil på egnet måte komme tilbake til Stortinget om dette.