Sigbjørn Gjelsvik (Sp): Kva ansvar har nettselskap for å levere tilstrekkeleg straum til sine kundar og kva rettar har ein som kunde dersom ein betalar fastavgift for hovudsikringar med ein bestemt leveringskapasitet som nettselskapet ikkje klarer å oppfylle?
Begrunnelse
Underteikna har både direkte og via andre fått urovekkjande opplysningar om at ei rekkje straumkundar i bygder kring om i Noreg betalar for ein hovudsikringskapasitet som ikkje kan nyttast. Trass i at dei betalar fastavgift for hovudsikringar med ein bestemt leveringskapasitet, kjem det attendemeldingar om at mange kundar mottek berre frå 30 til 75 prosent av den straum som dei betalar fastavgift for. Ein brukar fortel at han i 39 år betalte fastavgift for å kunne bruke 18 kw, medan målingar synte at han berre kunne ta ut 6-7 kw. Prøvde han å bruke meir, vart det anten brannar eller øydelagt el-utstyr.
Einskilde straumkundar har fått opplyst at nettselskapa har plikt til å levere straummengda hovudsikringa er dimensjonert for og at selskapa er pliktig til å attendebetale for mykje betalt fastavgift dersom dei ikkje klarer å levere slik mengde. Andre straumkundar har ikkje motteke slik informasjon og har betalt for straum som ikkje er levert. Det er svært viktig at folk i heile landet mottek gode og likeverdige tenester og får korrekt informasjon om sine rettar.