Skriftlig spørsmål fra Jenny Klinge (Sp) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:1574 (2017-2018)
Innlevert: 14.05.2018
Sendt: 14.05.2018
Besvart: 28.05.2018 av samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen

Jenny Klinge (Sp)

Spørsmål

Jenny Klinge (Sp): Kan samferdselsministeren informere om kva som er erfaringstal for bruttokostnadene per ferje i slike samband som blir erstatta med tunnel?

Begrunnelse

I slutten av april svarte samferdselsministeren på spørsmål frå Arne Nævra i Stortinget om drifts- og vedlikehaldskostnader på undersjøiske tunnelar. Dette kostnadsestimatet er isolert sett ikkje så interessant, viss ein då ikkje i tillegg samanliknar med dagens bruttokostnader på ferjene. Både sambanda Rogfast og Møreaksen avløyser ferjer, og det er desse og liknande samband som er relevante for spørsmålsstillinga. Sistnemnte avløyser 5 ferjer på to samband.

Ketil Solvik-Olsen (FrP)

Svar

Ketil Solvik-Olsen: Det er store forskjellar i bruttokostnadene per ferje på ulike samband. Kostnadene varierer mellom anna med ferja si driftstid, storleik, storleiken på mannskapet og lengda på sambandet. Erfaringstal frå riksvegferjedrifta viser at ei ferje av storleik 120 personbileiningar (PBE – ein personbileining svarer til ein personbil) i samband med fleire enn ei ferje vil koste 50-60 mill. kr årleg. Ferjer i storleiken 180 til 220 PBE vil ha kostnader på om lag 30-40 pst. over ei ferje på 120 PBE.