Skriftlig spørsmål fra Trygve Slagsvold Vedum (Sp) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:3 (2018-2019)
Innlevert: 01.10.2018
Sendt: 02.10.2018
Besvart: 05.10.2018 av samferdselsminister Jon Georg Dale

Trygve Slagsvold Vedum (Sp)

Spørsmål

Trygve Slagsvold Vedum (Sp): Kan statsråden avklare om Hamar-regionen vil kunne motta samferdselsmidler tilsvarende de såkalte byvekstpakkene uten å innføre bompenger rundt Hamar?

Begrunnelse

Hamar Arbeiderblad skriver mandag 1. oktober at det nå jobbes med planer om å innføre bompengering rundt Hamar. Bakgrunnen for dette er at dette blir oppfattet å være et krav for å kunne motta statlige midler til samferdsel i form av såkalte byvekstpakker. Avisa skriver blant annet at «En bompengering rundt Hamar by vil komme i tillegg til de planlagte bomstasjonene på E6 og sidevegene. Bilistene kan også vente seg bompengeringer i Lillehammer og Gjøvik. Trolig kommer det i Brumunddal, Elverum og Moelv. Også i Stange og Løten lefles det med tanker om bompengering».
HA siterer Hamars ordfører Einar Busterud på at «Vi diskuterer muligheten for å få bymiljøpakker i Innlandet. Da er trolig prisen å betale at det kommer bomstasjoner.»

Jon Georg Dale (FrP)

Svar

Jon Georg Dale: Byvekstavtalane skal bidra til å betre mobiliteten og redusere klimagassutslepp, lokal luftforureining og støy i dei største byområda. Det overordna målet er at veksten i persontransporten skal takast med kollektivtransport, sykkel og gange.
Rammeverket for byvekstavtalane er omtalt i Meld. St. 33 (2016-2017) Nasjonal transportplan 2018-2029. Her går det fram at ordninga er avgrensa til dei ni største byområda, der miljø- og mobilitetsutfordringane er mest omfattande. I dei fire største byområda går staten også inn med tilskot til fem store fylkeskommunale kollektivtransportprosjekt som er særleg viktige for måloppnåinga. Staten stiller ikkje krav om bompengefinansiering i byvekstavtalane.
I tråd med Nasjonal transportplan 2018-2029 vil regjeringa rette hovudinnsatsen mot dei ni største byområda også framover. Ut frå gjeldande politikk er det formulert krav som desse byområda må oppfylle før dei kan inngå avtale. I dag er ikkje Hamar-regionen omfatta av ordninga. Om ordninga skal utvidast til fleire byområde er noko ein kan ta stilling til ved neste rullering av transportplanen.
Hamarregionen kan difor basert på gjeldande NTP ikkje ta del i dagens ordning med byvekstavtalar for byområda, og det kan følgelig vanskelig argumenterast for bompengar med dette utgangspunktet.