Willfred Nordlund (Sp): Blir en bestilling i tråd med vedtak 680 inkludert i de neste retningslinjene til fagetatene for kommende rullering av NTP, eller er regjeringen i gang med å følge opp på annen måte?
Begrunnelse
Transportetatane skreiv fylgjande i grunnlagsdokumentet til Nasjonal Transportplan (NTP) 2018–2029
«Det er et betydelig forfall på fylkesvegnettet. Kostnaden knyttet til utbedring av kritisk infrastruktur som tunneler, bruer og ferjekaier er så omfattende at transportetatene mener det bør vurderes et eget program for fornylese av fylkesveier.»
Dette vart ikkje prioritert av stortingsfleirtalet eller regjeringa under handsaminga av NTP våren 2017.
Stortingsrepresentantene Greni, Mossleth, Odnes og Nordlund fra Senterpartiet foreslo 30. januar 2018 å opprette et statlig vedlikeholdsprogram for fylkesvegnettet som lød som følgende;
«Stortinget ber regjeringa utarbeide eit program for å redusere vedlikehaldsetterslepet på fylkesvegane. Programmet skal skissere ein opptrappingsplan for fylkesvegvedlikehald med forslag til finansieringsmodellar og organisering som skal gje auka vedlikehald og etterslepsreduksjon på fylkesvegnettet.»
Gjennom komitébehandlingen la regjeringspartiene frem et alternativt forslag, som ble vedtatt av Stortinget 3. mai 2018. Vedtaket lyder: Vedtak 680
«Stortinget ber regjeringa om å utgreie ei påskjøningsordning i samband med rullering av Nasjonal transportplan, der fylkeskommunen etter ein forpliktande plan kan søkje om medfinansiering frå staten etter gitte kriterium.»