Skriftlig spørsmål fra Arne Nævra (SV) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:488 (2018-2019)
Innlevert: 30.11.2018
Sendt: 30.11.2018
Besvart: 07.12.2018 av samferdselsminister Jon Georg Dale

Arne Nævra (SV)

Spørsmål

Arne Nævra (SV): I svar til mitt skr. spørsmål til samferdselsministeren (besvart 27.11.18) om bedre muligheter for persontransport på Randsfjordbanen, henviser han til Jernbanedirektoratet som mener det ikke er tilstrekkelig kapasitet - så vidt vi forstår både med hensyn til sporkapasitet og togsett.
Vil statsråden be Direktoratet vurdere en pendel mellom Hønefoss (alternativt Vikersund) og Hokksund - for mating av trafikk på tog videre mot Drammen, gjennom kjøp av nytt togsett, før nye spor er tilgjengelige mellom Hokksund og Drammen?

Begrunnelse

På referert skriftlig spørsmål svarer statsråden: "Når det gjeld stortingsrepresentanten sitt konkrete spørsmål om togtilbodet mellom Drammen/Hokksund og Hønefoss, har Jernbanedirektoratet førebels konkludert med at det ikkje er tilstrekkeleg kapasitet mellom Drammen og Hokksund til å auke frekvensen med fleire tog på denne strekninga. Dette må og sjåast i lys av dei omfattande byggearbeida som skal gjennomførast på Drammen stasjon og strekningen Drammen-Gulskogen dei næraste åra. Persontrafikk mellom Hokksund og Hønefoss vil og krevja fleire togsett enn det som i dag er tilgjengeleg".
Dette svaret skapte stor lokal reaksjon, og mange tolket svaret som om ingen opprusting av togstasjoner på Randsfjordbanen og ingen satsing på toget kunne skje før etter Ringeriksbanen står ferdig - på slutten av 2020-tallet. Et positivt svar fra statsråden om en pendel kan utredes og togsett anskaffes for drift av banen mellom Hønefoss (eller Vikersund) og Hokksund, ville gitt sterke lokale initiativ insentiv for å fortsette arbeid for å utvikle denne banestrekningen.
Banen ligger der - men det enorme potensialet for tettstedutvikling, næringsutvikling og pendlerreiser blir ikke brukt!

Jon Georg Dale (FrP)

Svar

Jon Georg Dale: Ansvaret for lokal og regional kollektivtrafikk er fylkeskommunane sitt ansvar, og det er etablert ein god dialog mellom fylkeskommunane og Jernbanedirektoratet i spørsmål som gjeld samspelet mellom buss og tog, mellom anna mellom Buskerud fylkeskommune og Jernbanedirektoratet om kollektivtilbodet på strekninga Hokksund-Hønefoss, jf. mitt svar på skriftleg spørsmål nr. 373. Gjennom regionforma er det lagt opp til ei ytterlegare styrking av dette samarbeidet. Eg ser det som naturleg at dei spørsmåla representanten Nævra tek opp, høyrer heime innanfor dette samarbeidet.
Jernbanedirektoratet må vurdere mottatte forslag i høve til kapasitet, marknad og samfunnsøkonomi, og eventuelt fremje forslag for Samferdselsdepartementet til aukingar i statsbudsjettet til offentleg kjøp av persontransport.