Skriftlig spørsmål fra Rigmor Aasrud (A) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:516 (2018-2019)
Innlevert: 05.12.2018
Sendt: 05.12.2018
Besvart: 12.12.2018 av samferdselsminister Jon Georg Dale

Rigmor Aasrud (A)

Spørsmål

Rigmor Aasrud (A): Bør ikke nødvendige trafikksikkerhetstiltak og framkommelighet for nyttekjøretøy på omkjøringsvegen sikres før tunnelene på Lunner stenges over lengre tid, og hvordan vil ministeren sikre at trafikksikkerheten ivaretas på omkjøringsvegen der trafikken vil 10-dobles og der skolebarn bl.a. krysser vegen?

Begrunnelse

Staten legger opp til en omfattende og nødvendig tunnelrehabilitering på mange riks- og europaveger. Dette bl.a. med bakgrunn i direktiv fra EU som medfører økte krav til tunneler i Norge. Dette er kostbare, men nødvendige tiltak. Samtidig medfører stenging av tunneler konsekvenser for bilister og nyttekjøretøy, samt beboere, myke trafikanter og daglige brukere av det som blir omkjøringsveger. Et eksempel nå på dette er stenging av Grua- og Røstetunnelen på Rv. 4 i Lunner som skal stenges fra uke 1, med omkjøringsveg over Grua sentrum på Fv. 16. Her har Statens vegvesen i 2016 regulert inn tiltak på nevnte omkjøringsveg – både for å bedre trafikksikkerheten og for å bedre framkommelighet for større nyttekjøretøy. Planen er vedtatt og godkjent i kommunen. Ingen av nevnte tiltak er gjennomført av Statens vegvesen før vegen nå blir omkjøringsveg i en lengre periode. Statens vegvesen svarer på henvendelse fra kommunen at dette skyldes manglende finansiering. Kommunen, beboere og brukere av vegen uttrykker nå svært stor frustrasjon over dette g frykter trafikksikkerheten på en veg som ikke er beregnet for så stor trafikk. Dette forsterkes av at stenging og bruk av omkjøringsveg gjøres på en tid av året hvor det er snø, glatt og mørke.

Jon Georg Dale (FrP)

Svar

Jon Georg Dale: Røste- og Lunnertunnelen på E16 og Gruatunnelen på rv. 4 sto ferdige i 1992. Mykje av utstyret i tunnelane er gammalt og må skiftast ut, først og fremst av omsyn til trafikktryggleiken i og drifta av tunnelane. Statens vegvesen vurderer det derfor som heilt nødvendig å få gjennomført rehabiliteringa no i vinter. Eg har ikkje føresetnader for å overprøve denne vurderinga.
Isamband med arbeidet vil tunnelane bli stengde, og trafikken vil bli dirigert over på fv. 16 via Grua sentrum. I anleggsperioden vil Statens vegvesen gjennomføre ei rekkje tiltak for å betre trafikktryggleiken for gåande og syklande som brukar omkøyringsvegen. Som permanente tiltak vil Statens vegvesen etablere ein fartshump ved det mest brukte gangfeltet samt setje opp betre lys ved to andre gangfelt. For å sikre gåande betre framkomst og betre tryggleik ved kryssing av vegen, vil det også bli montert trafikklys ved nokre gangfelt i omkøyringsperioden.
I tillegg vil det bli sett inn trafikkvakter ved gangfelt nær barneskulen, og dei mest utsette elevane vil få eigen transport. På denne måten skal tryggleiken for mjuke trafikantar vere ivaretatt, sjølv om trafikken på fylkesvegen aukar når tunnelane på E16 og rv. 4 blir stengde for trafikk. Fartsgrensa på omkøyringsvegen vil også vere låg i omkøyringsperioden.
For bilistane blir det sett inn tiltak i form av forsterka skilting, og omkøyringsvegen blir brøyta, salta og strødd etter same standard som rv. 4 i denne perioden. Dette vil gi auka tryggleik for alle trafikantgrupper og sikre framkomsten for biltrafikken.
Dei fleste nyttekøyretøy kan bruke fv. 16 som omkøyringsveg. Dette gjeld likevel ikkje køyretøy med høgde over 3,8 meter, modulvogntog og spesialtransportar. Desse vil måtte bruke andre riksvegstrekningar via Romerike eller Ringerike i dei om lag 11 vekene det er rekna med at anleggsarbeida vil føregå. Grunnen til dette er ein jernbaneundergang med berre 3,8 meter fri høgde.