Skriftlig spørsmål fra Silje Hjemdal (FrP) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:864 (2018-2019)
Innlevert: 31.01.2019
Sendt: 01.02.2019
Besvart: 06.02.2019 av samferdselsminister Jon Georg Dale

Silje Hjemdal (FrP)

Spørsmål

Silje Hjemdal (FrP): Kan ministeren bekrefte at Bergen kommune kan endre regelverket slik Oslo kommune gjorde?

Begrunnelse

Datokjøring oppleves som problematisk for mange i Bergen. På bakgrunn av dette er jeg blitt kontaktet av flere som mener at dersom datokjøring, som et alternativt tiltak, videreføres må unntaksbestemmelsen i § 4 defineres tydeligere.
Nå forskjellsbehandles ambulerende næringsdrivende som håndverkere, og stasjonære næringsdrivende som f.eks. bilverksteder.
Usikkerheten om hvilke og hvor mange biler som ikke kommer til avtalt time på dager med datokjøring er uhåndterlig for bilverkstedene og gir store økonomiske tap. Det fremstår som uheldig og unødvendig at Bergen definerer sine unntak i § 4 upresist. Bergen kommune bør tydeliggjøre regelverket på samme måte som Oslo. Det har imidlertid vist seg at byrådet i Bergen ikke har tatt initiativ til slike endringer som Oslo kommune har gjort.

Jon Georg Dale (FrP)

Svar

Jon Georg Dale: Medan Oslo har sin lokale forskrift om dieselforbod har Bergen sin eigen lokale forskrift om datokøyring. Begge desse lokale forskriftene er gjeve med heimel i vegtrafikklova § 7 andre ledd. I motsetnad til forskrifta for Oslo som berre gjeld på kommunal veg, gjeld forskrifta for Bergen både kommunal veg, fylkesveg og riksveg. Dette inneber at det i Oslo var tilstrekkeleg at kommunen sjølv fatta vedtak om å innføre eit særskilt unntak for køyring til verkstad for dieselbilar. Eit tilsvarande unntak i Bergen vil krevje vedtak i både kommunen og i Statens vegvesen Region Vest.
Eg ser ikkje noko i vegen for at § 4 i den lokale forskrifta som gjeld Bergen kan endrast slik Oslo kommune gjorde.