Skriftlig spørsmål fra Ole André Myhrvold (Sp) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:1092 (2018-2019)
Innlevert: 26.02.2019
Sendt: 27.02.2019
Besvart: 07.03.2019 av samferdselsminister Jon Georg Dale

Ole André Myhrvold (Sp)

Spørsmål

Ole André Myhrvold (Sp): Hva vil statsråden gjøre for å sikre nok tog slik at passasjerer langs Østfoldbanens linjer kan få utnyttet Follobanens kapasitet og fordeler fra åpning?

Begrunnelse

I VG 26. februar i år kan vi lese at materielldirektør Kjell-Arthur Abrahamsen i Norsk tog bekrefter at det haster med å bestille tog for å sikre full utnyttelse av fordelene ved Follobanen fra åpning. Dette bekreftes også av Jernbanedirektoratet, som i en kortere overgangsfase foreslår å bruke gamle lokaltog fra andre strekninger.
Normal leveringstid fra et tog blir bestilt til det leveres er fire år. I tillegg kommer prosjekteringstid tiden fram til kontraktsinngåelse. Follobanen skal stå klar i 2022, altså om under fire år.

Jon Georg Dale (FrP)

Svar

Jon Georg Dale: Denne regjeringa satsar på jernbana. 150 nye togsett av typane 74 og 75 (Flirt), naudsynt for å erstatte gamalt materiell og styrke kapasiteten i trafikken, er bestilt. Den 3. mars vart tog nummer 106 tatt i bruk.
Revidert framdriftsplan for opning av Follobana legg til grunn at eit nytt og betre kundetilbod kan etablerast frå ruteterminskiftet i desember 2022. Det legges opp til at det nye togtilbodet består av lokaltog Oslo-Ski med grunnrutefrekvens kvart 15. minutt som køyrer på dagens trase og stopper ved alle stasjonar. Vidare at det køyrast lokaltog Oslo-Moss/Mysen samt regiontog Oslo-Halden via Follobana som vil medføre at reisande til/frå Ski får et vesentleg betre togtilbod i form av kortare reisetid og fleire avgangar.
I lokaltoga på linje L2 Oslo-Ski nyttast det i dag eldre køyretøy som har nådd sin tekniske levealder. Jernbanedirektoratet har i samarbeid med Norske tog AS satt i gang ein prosess for å skaffe nye togsett. Eg visar her til svaret mitt på spørsmål 1083 frå representanten Nævra om nyskaffing av lokaltog til linje L2 og avhengigheita til ERTMS-prosjektet.