Skriftlig spørsmål fra Siv Mossleth (Sp) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:1455 (2018-2019)
Innlevert: 11.04.2019
Sendt: 12.04.2019
Besvart: 30.04.2019 av samferdselsminister Jon Georg Dale

Siv Mossleth (Sp)

Spørsmål

Siv Mossleth (Sp): Vil statsråden ta initiativ til at det kan gis dispensasjon for tømmertransport der vegeier og næringa kan finne gode løysinger hvordan transporten praktisk skal gjennomførast ut fra lokale forhold?

Begrunnelse

Det er fokus på flaskehalser for tømmertransporten på offentlige veier i Norge. Transportkostnader for tømmer i kystskogfylkene er fortsatt relativt høge, eksempelvis på Vestlandet. Det har vært en positiv utvikling når det gjelder utbygging av skogsveier og tømmerkaier her, men relativt lite har skjedd når det gjelder flaskehalsene på de offentlige veiene.
Eksempelvis har grunneierne langs FV105 i Jondal inngått kontrakt med skogsentrepenør for to år sidan, for å ta ut hogstmogen skog. Vegen som må benyttes har 12,4 m vogntoglengde, og det gir den konsekvens at skogen står. Løsninga som SSV viser til er å først transportere tømmeret på en kortere bil, for så å laste om på vegstrekning med tillatt vogntoglengde. Det vil i tilfelle medføre en enda høgare transportkostnad, alternativt at skogen ikke blir tatt ut. Men de som kjenner de lokale forholda veit at det finst flere praktiske løsninger på hvordan en kan organisere tømmertransporten med bil lengre enn 12,4 m, t.d. ledebil, tidspunkt med lite trafikk, osv.

Jon Georg Dale (FrP)

Svar

Jon Georg Dale: Dei siste åra har Statens vegvesen gjennomført eit stort arbeid med å klassifisere og gjennomgå bruene på fylkesvegnettet. Dette har medført ei auking av fylkesvegar som er klassifiserte for 24 meter tømmervogntog og 60 tonn tillaten totalvekt. Forsterking og bygging av nye bruer har og bidratt. I tråd med Meld. St. 33 (2016-2017) Nasjonal transportplan 2018-2029 blei det lagt opp til ei tilskotsordning som gjeld flaskehalsar for tømmertransport på fylkesvegnettet innafor ei ramme på om lag 300 mill. kr over ein periode på seks år.
I oktober 2016 var 37 pst. av fylkesvegane i landet klassifisert for 24 meter tømmervogntog og 60 tonn totalvekt. I oktober 2018 var andelen auka til 49 pst. Sjølv om andelen på Vestlandet og har auka, er den framleis låg.
For å ta vare på trafikktryggleiken og unngå svært stor vegslitasje/nedbryting på smale og svingete veger med dårleg bæreevne, har mange fylkesvegar på Vestlandet lav klassifisering. Utgangspunktet må vere at transportane innrettast etter dei grensene som gjeld.
Reglar om vekt og vogntoglengde fins i veglistene som blir revidert to gongar årleg. Det regelverket vi har i dag opnar ikkje for dispensasjon fordi tømmer er delbart gods.
Eg gjer naturlegvis løpande vurderingar av om det er mogleg å utvise endå større fleksibilitet for å legge til rette for norsk næringsliv.