Skriftlig spørsmål fra Ingalill Olsen (A) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:1730 (2018-2019)
Innlevert: 29.05.2019
Sendt: 29.05.2019
Besvart: 06.06.2019 av samferdselsminister Jon Georg Dale

Ingalill Olsen (A)

Spørsmål

Ingalill Olsen (A): Vil det nye planleggingsoppdraget fra Samferdselsdepartementet til Statens Vegvesen knyttet til Rv. 94 føre til utsettelser for prosjektet, og når kan samferdselsministeren antyde at ferdigstillelse av Rv 94 kan startes opp?

Begrunnelse

I media kan vi registrere at Samferdselsdepartementet har gitt Statens Vegvesen i oppdrag å gjennomføre et nytt planarbeid for riksveg 94. Det kan bety i praksis at Rv. 94 utsettes.
Rv. 94 er et helt nødvendig prosjekt for Hammerfest-regionen. Denne regionen er i en rivende utvikling og det kan her vises til virksomheten fra Snøhvit på Melkøya, ny oljebase i Hammerfest, bygging av nytt sykehus i Hammerfest, aktivitet knyttet til havbruksnæringa og den planlagte utvinningen av kobber ved Nussir i Kvalsund. Alle disse elementene vil ha behov for en oppgradert Rv 94.
Deler av traseen er ferdigstilt, men det gjenstår å fullføre prosjektet.
Statens Vegvesen viser til at utsettelsen har som formål å gjøre Rv. 94 prosjektet rimeligere gjennom å se på et nytt tunnelprosjekt. Det prosjektet som hittil har vært planlagt, fra Rypefjord til Saragammen, skal revurderes opp mot strekningen Rypefjord - Mollstrand. Lokale entreprenører, samt Maskinentreprenørenes Forbund (MEF)trekker dette i tvil og frykter at denne nye planrunden vil føre til at prosjektet blir ytterligere utsatt.
Prosjektet har vært ferdig planlagt fra Statens Vegvesen sin side, og det synes også som det har vært lokalpolitisk enighet om finansieringen av prosjektet.
Slik sett burde Rv. 94 prioriteres med hensyn til snarlig oppstart.

Jon Georg Dale (FrP)

Svar

Jon Georg Dale: Som ledd i arbeidet med Nasjonal transportplan for perioden 2022-2033 vil eg vise til at Samferdselsdepartementet har gitt Statens vegvesen i oppdrag å gjere ei systematisk optimalisering av prosjekt som er aktuelle for prioritering i kommande transportplan. Formålet med dette arbeidet er å finne enklare og betre løysningar som kan redusere prosjektkostnader, gjennomføringstid, risiko og/eller auke nytten/måloppnåinga.
Rv. 94 Skaidi – Hammerfest er ein av strekningane som Statens vegvesen no gjer vurderingar av. Denne strekningen inneheld fleire delprosjekt som kan vere aktuelle å gjennomføre både i inneverande og kommande planperiode. Dette gjeld mellom anna utbetringsstrekningen Akkarfjord – Saragammen – Jansvannet. I arbeidet med optimalisering av prosjekta på rv. 94 har det komme opp fleire forslag som kanskje kan redusere kostnadene eller auke nytten. Dette gjelder mellom anna for strekningen Mollstrand - Rypefjord som det blir vist til i spørsmålet frå representanten Ingalill Olsen.
Statens vegvesen arbeider no med å vurdere dei ulike optimaliseringsforslaga. I den samanhengen blir det mellom anna rekna på kostnader og samfunnsnytte, i tillegg til vurdering av risiko og måloppnåing mm. Slike vurderingar skal gjerast for riksvegprosjekt over heile landet.
I lys av signal frå Arbeiderpartiets leiar om at alle prosjekt må ha tydeleg kostnadskontroll, legg eg til grunn at representanten er glad for at dette arbeidet no pågår. .
Denne regjeringa bygg ut infrastruktur i eit tempo som aldri før. Eg vonar at den prosjektoptimaliserande fasa vert gjennomført grundig og raskt, slik at prosjektet kan klargjerast for rask oppstart. Dersom ein får ned kostnadane gjennom denne fasa kan det også bidra til å moglegjere lågare bompengebindrag enn det som er lagt til grunn i nasjonal transportplan.