Skriftlig spørsmål fra Kirsti Leirtrø (A) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:1732 (2018-2019)
Innlevert: 29.05.2019
Sendt: 29.05.2019
Besvart: 07.06.2019 av samferdselsminister Jon Georg Dale

Kirsti Leirtrø (A)

Spørsmål

Kirsti Leirtrø (A): Jernbane Nor Eiendom har laget et forslag om å bygge verksted for flirt-togene på Støren. Det skal styrebehandles i august/september.
Er dette en planlagt fraflytting og nedleggelse av Marienborg, og hvilke faglige begrunnelser ligger bak denne utredningen?

Begrunnelse

Når BM92 og etter hvert BM93 blir faset ut, vil alt vedlikehold av lokaltog bli bare Flirt.
Det som gjenstår da blir Lokomotiv-vedlikehold på Marienborg. Dette volumet er og blir ikke stort nok alene til å kunne utføres på grunn av høy husleie og generell infrastrukturkostnader. Da har vi ingen plass for dette vedlikeholdet nord for Oslo.
Fordelen med Marienborg har vært kort vei for lokførere og konduktører fra knutepunktet Trondheim S.

Jon Georg Dale (FrP)

Svar

Jon Georg Dale: Det stemmer at Bane NOR Eiendom AS har laga eit forslag om å byggje verkstad for Flirt-toga på Støren. Bane NOR Eiendom er på generell basis oppteke av å unngå sentrumsnære område til hensetting av tog og verkstadaktivitetar av tryggleiksårsaker. Føretaket har utført analyser av framtidige rutemønster i Midt-Noreg, som viser at det vil vere hensiktsmessig og effektivt å byggje ein ny verkstad på Støren. Ikkje berre er det tilgjengeleg areal på Støren, som allereie er regulert til jernbaneformål. Støren er også eit godt val med tanke på framtidig togkøyring og hensetting for å redusere behovet for tomkøyring.
Bane NOR har orientert meg om at sjølv om føretaket skal byggje ein ny verkstad, så inneber ikkje det å leggje ned Marienborg. Bane NOR viser til at Marienborg er båe verkstad, driftsbase, togleiarsentral og nasjonalt operativt senter, i tillegg til at Bane NOR si lokale administrasjon og leiing er plassert der.