Skriftlig spørsmål fra Lise Christoffersen (A) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:637 (2019-2020)
Innlevert: 04.01.2020
Sendt: 06.01.2020
Besvart: 13.01.2020 av samferdselsminister Jon Georg Dale

Lise Christoffersen (A)

Spørsmål

Lise Christoffersen (A): Når vil den nye manuelle løsningen for personalbilletter for jernbaneansatte og -pensjonister være på plass?

Begrunnelse

Jeg viser til Dokument nr. 15:541 (2019-2020), der statsråden ga et svar som ble positivt mottatt. Statsråden sier der:

"Entur vil likevel tilby ei manuell løysing for dei som ikkje har moglegheit til eller ønskjer å nytta smarttelefon eller nettbrett. Løysinga føreset at billetten tingast via Entur sitt kundesenter i forkant av ei reise, og at billetten blir henta ut via aktivering av reisekort, i form av papirbillett på ein automat eller at den blir sendt på e-post. På enkelte større stasjonar kan dessutan billetten hentast ut via betent billettsal."

Jeg har mottatt en henvendelse fra en jernbanepensjonist som hadde merket seg svaret fra statsråden. Vedkommende skulle reise fra Drammen til Bergen, men ble via Entur kun henvist til den nye appen, uten tilbud om manuell løsning. Vedkommende fikk hjelp fra en it-kyndig bekjent, som holdt på i flere timer over to dager, forgjeves, med telefoner til både kundeservice og fribillett-kontoret. Til slutt fikk de beskjed om at heller ikke appen fungerte. Det ble derfor ingen reise.
Jeg ber derfor statsråden ta et hurtig initiativ, slik at både den nye appen og tilbudet om manuell løsning via Entur kan fungere som forutsatt.

Jon Georg Dale (FrP)

Svar

Jon Georg Dale: Som gjort greie for i eit tidlegare svar, som stortingsrepresentanten refererer til, skal det innan 1. juli 2020 etablerast ei løysing for kjøp og validering av personalbillettar til private reiseføremål for å oppfylla dei nye krava til skattlegging av naturalytingar. Den tekniske løysinga er under utvikling, og Jernbanedirektoratet vil i samarbeid med Entur gå ut med informasjon til verksemdene når løysinga er klar for implementering i andre kvartal 2020.
Som òg nemnd i vårt tidlegare svar, vil det bli etablert ei manuell løysing for brukarar som ikkje kan bruka smarttelefon, web eller nettbrett. Løysinga skal baserast på at brukaren ringer Entur sitt kundesenter for å tinga billett for uthenting på automat eller i betent billettsal, eventuelt via sending på e-post. Det skal dessutan vera mogleg med uthenting av billett via ombordpersonalet sin salsterminal i tog med plassreservering.
Fram til etablering av ny løysing, blir dagens rutinar for bruk av personalbillett vidareført. Innehavarar av personalbillett kan anten bruka reisekort eller App for å lasta inn sin årsbillett. Til plassregulerte tog (fjerntog) kan brukaren bestilla plassbillett via Entur sin kundetelefon for uthenting i toget.
Jernbanedirektoratet vil sikra at verksemdene som deltar i personalbillettordninga får god informasjon i forkant av implementeringa av ny løysing seinare i år. Vidare leggast det til grunn at verksemdene står for informasjon til tilsette og pensjonistane sine.