Skriftlig spørsmål fra Jenny Klinge (Sp) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:2623 (2019-2020)
Innlevert: 15.09.2020
Sendt: 15.09.2020
Besvart: 25.09.2020 av samferdselsminister Knut Arild Hareide

Jenny Klinge (Sp)

Spørsmål

Jenny Klinge (Sp): Regjeringa vil omorganisere trafikkstasjonane.
Meiner statsråden at denne sentraliseringa av tenestetilbodet sikrar eit godt tilbod til ungdom på Sunnmøre og andre stader som blir råka, eller vil han vurdere å trekkje planane om å omorganisere trafikkstasjonane?

Begrunnelse

Regjeringa annonserte i juni korleis den vil organisere framtidas trafikkstasjonar. Som skikken har vore dei siste åra, set regjeringa ordet «framtid» i samanheng med «sentralisering». Trass i sterk motstand, vil regjeringa sentralisere og fjerne store delar av tenestetilbodet ved trafikkstasjonane. Dette inneber nedlegging av tilbodet om førarprøve for motorsykkel, førarprøve for tunge køyretøy og hallkontroll for lette og tunge køyretøy mange stader.
Mellom anna på Sunnmøre fører nedlegginga av tilbodet på Ørsta trafikkstasjon til at 16-åringar som ønskjer å ta førarprøven for lett motorsykkel må reise halvanna time kvar veg til Ålesund. I tillegg må foreldra ta seg fri frå jobb for å køyre ungane sine. Dette går både utover skulegangen til ungdommane og økonomien til familiane.
I tillegg vil sterke fagmiljø rundt omkring i landet forsvinne om tilbodet ved mange trafikkstasjonar blir rasert. Arbeidsplassar kan forsvinne og ein får indirekte ei sentraliseringa av trafikkskular òg, fordi desse gjerne vil opphalde seg og drive undervisning nær der oppkøyringstilbodet er. Fråværsgrensa i vidaregåande skule er også relevant, fordi denne flyttinga av tenestetilbod vil medføre lenger reisetid og dermed meir fråvær frå skulen.

Knut Arild Hareide (KrF)

Svar

Knut Arild Hareide: Statens vegvesen har kome langt i å digitalisere sine tenester. I dag kan fleire av tenestene gjennomførast heimanfrå utan at ein må møte opp på ein tenestestad. Dette er til nytte for svært mange brukare. Når stadig fleire tenester leverast digitalt, må Statens vegvesen samstundes tilpasse sitt tilbod slik at dei får mest mogleg rasjonell drift. Det har difor vore naudsynt å sjå på justeringar i kva slags tenester som blir gitt på dei ulike stadene, for å kunne bruke ressursane mest mogleg effektivt til det beste for brukarane og samfunnet.
I november i fjor leverte Statens vegvesen sitt endelege forslag til ny tenestemodell og -struktur for tenesta på trafikant- og køyretøyområdet. For regjeringa er det viktig å sikre gode tenester for brukarane i heile landet. Det har difor vore naudsynt å vurdere forslaget grundig og lytte til innspel frå ulike brukargrupper. Konklusjonen er at dei fleste av tenestestadene som var foreslått nedlagt likevel held fram, men at det vil skje nokre endringar i tenestetilbodet.
Omsyn til ungdom og lokalt næringsliv har vore særleg avgjerande i vurderinga om at tilbodet held fram fleire stader. Førarkort og køyretøyteneste er viktig for svært mange, både privatpersonar, næringsverksemd og lokalsamfunn, rundt om i heile landet. Det er viktig for ungdom som skal ta førarkort at dette kan skje utan for lang reiseveg og for mye fråvær frå skule.
Statens vegvesen jobbar no vidare med gjennomføringa av endringane på trafikant- og køyretøyområdet, med sikte på at dette skal være gjennomført innan utgangen av 2024. Eg kan opplyse om at departementet samstundes har bedt om ei vurdering av om dagens ordningar med ambulerande tenester kan utvidast, og om det er fleire tenester som kan vere aktuelle for slike ordningar. Statens vegvesen skal levere denne vurderinga i oktober.