Siv Mossleth (Sp): 4.9.2019 kom det tydelige signaler fra samferdselsministeren om at han ønsket å åpne tømmerbilvegnettet for modulvogntog. Dette vil gi økt klimagevinst og senke antall vogntog på vegnettet, samt redusere transportkostnader for små og mellomstore bedrifter.
Hva er grunnen til at det enda ikke kommet noen avklaringer for næringslivet på dette, og når åpnes tømmerbilnettet for modulvogntog?
Begrunnelse
Vegdirektoratet har hatt på høyring forslag om å tillate 24 meter lange vogntog (lastebil med slepvogn på inntil 60 tonn) på modulvegnettet. I forlenginga av dette har direktoratet no fått i oppdrag å setje i gong eit arbeid for å gje desse vogntoga, og modulvogntog 1 og 2, tilgang til tømmervegnettet. Endringa vil bli gjennomført primært ved å skjerpe sporingskrava til modulvogntog 1 og 2, slik at dei får same sporingskrav som tømmervogntog. På den måten blir naudsynte krav til framkomme tatt vare på.
Fleire næringslivsaktørar har etterspurt ei slik løysing, som vil gje auka effektivitet og konkurranseevne. Endringa vil bidra til færre vogntog på vegane ved at ein kan frakte større lass over lengre strekningar per transport. Det vil gje auka miljøgevinst og betre trafikktryggleik på norske vegar.