Helge André Njåstad (FrP): Vil statsråden sørga for at staten ikkje straffar selskap for forseinkingar som fylgje av tiltak som er sett i verk i møte med pandemien?
Begrunnelse
Kystverket har krevd dagsbøter frå Fitjar mekaniske verkstad for sein levering av eit skip midt i det mest krevande året for norsk næringsliv. Utfordringane heng sjølvsagt saman med tiltak gjort av styresmaktene i møte med pandemien. Varaordførar i Fitjar Sigurd Andre Maraas har orientert meg om saken og bedt om at saka blir løfta.
Ordføraren i Fitjar skriv slik i brev til Kystverket:
Då landet vart stengt ned den 12. mars 2020 sette styresmaktene restriksjonar for innreise, samt strenge karantenekrav for dei arbeidarane som fekk lov til å komma inn i landet. Frå våren og fram til sommaren 2020 hadde FMV fleire nybygg som skulle ferdigstillast. I tillegg hadde verftet ein del serviceoppdrag. Planen var å ha høg bemanning med arbeidarar frå utlandet for å få gjennomføra alt arbeidet i denne perioden. Då verftet måtte halda seg innafor styresmaktene sine krav, og med det ta sin del av ansvaret for å avgrensa skaden av pandemien, greidde dei ikkje å halda produksjonen oppe. Frå mars og utover var talet på arbeidarar på verftet under halvparten av det som var planlagt. Det seier seg sjølv at dette måtte gå ut over framdrifta på byggeprosjekta.
Slik eg forstår FMV, vil ikkje Kystverket godta at det er forhold utanfor det som verftet sjølv kunne påverka, som i all hovudsak var årsaka til at ferdigstillinga av MS Hekkingen vart forseinka med om lag tre månader.
Det siste året har me alle blitt oppmoda om å ta del i dugnaden, samt visa storsinn og tolmod for å få bukt med pandemien. Staten har etablert gode kompensasjonsordningar for fleire bransjar, men verftsindustrien har ikkje motteke stort av dette. Etter alt me har vore gjennom i denne krisa, og framleis står i, synest eg det er urimeleg at ein statleg etat no stemner FMV for retten for å få driva inn dagbøter.