Skriftlig spørsmål fra Helge André Njåstad (FrP) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:2852 (2020-2021)
Innlevert: 22.08.2021
Sendt: 23.08.2021
Besvart: 27.08.2021 av samferdselsminister Knut Arild Hareide

Helge André Njåstad (FrP)

Spørsmål

Helge André Njåstad (FrP): Vil samferdselsministeren bidra med eit nytt statleg anbod som sikrar flyruta Stord-Oslo ut året?

Begrunnelse

Danish Air Transport (DAT) har dei siste 10 åra operert flyruta Stord-Oslo for eiga økonomisk risiko. Flyruta er såleis ei av få ruter på kortbanenettet i Noreg som vert flydd på kommersiell basis. Både flyselskapet og lufthamnselskapet har som sitt mål at flyruta igjen skal kunna operarast utan økonomisk støtte. Flyruta Stord-Oslo er viktig for beredskapen i Sunnhordland samt for konkurranseevna til den lokale industrien med Akers Solutions i spissen. Aker Solutions nyttar i dag også Stord lufthamn til å transportera polske gjestearbeidarar heim til Polen. Widerøe er flyoperatør på desse charterflygingane. Da Covid-19 kom signaliserte flyselsapet DAT at dei ikkje lenger kunne operera Osloruta utan økonomisk støtte.  Stortinget har slått fast at flyruta Stord-Oslo skulle inkluderast i statens flyrutekjøp. Lufthamnselskapet fekk i mai via pressemelding frå Departementet vita at staten ikkje ville videreføra flyrutekjøpet for perioden juli-august-september. På nytt var Stortinget klar på at ruta skulle inn. Kabinfaktoren på Osloruta ligg i dag på ca. 30%. Dagens statlege flyrutekjøp vert avslutta 30. september. For å kunna sikra flyruta Stord-Oslo for framtida er lufthamnselskapet heilt avhengig av at staten bidreg med vidare flyrutekjøp.

Knut Arild Hareide (KrF)

Svar

Knut Arild Hareide: Pandemien har råka luftfarten hardt, men vi ser nå ei nedtrapping av smittverntiltak og ei forventa auke i flytrafikken utover hausten, spesielt på innanlandsrutene. Sidan starten av pandemien har talet på ruter og nivået på kompensasjon på det midlertidige kjøpet av eit minstetilbod på tidlegare kommersielle ruter blitt betydeleg redusert. Tanken bak det midlertidige kjøpet har heile tida vore at ruter som før pandemien vart drivne på kommersielle vilkår, igjen skal kunne drivast utan statlig støtte. For einskilde ruter er det likevel allereie bestemt at dei skal inn i den ordinære ordninga med offentleg kjøp av flyruter, ofte kalla FOT-ruter, frå 1. oktober 2021.
Når det gjelder dei resterande rutene i minstetilbodet, mellom anna ruta Stord–Oslo, har Samferdselsdepartementet førebels ikkje tatt stilling til om det midlertidige kjøpet skal vidareførast ved utløpet av inneverande avtaleperiode 30. september.