Skriftlig spørsmål fra Silje Hjemdal (FrP) til barne- og familieministeren

Dokument nr. 15:1011 (2021-2022)
Innlevert: 23.01.2022
Sendt: 24.01.2022
Besvart: 01.02.2022 av barne- og familieminister Kjersti Toppe

Silje Hjemdal (FrP)

Spørsmål

Silje Hjemdal (FrP): Hva konkret foretar forbrukerministeren seg for å styrke forbrukernes rettigheter på strømmarkedet og kan hun redegjøre for hva status er på oppfølging av FrPs representantforslag?

Begrunnelse

I fjor fremmet undertegnede et representantforslag om forenkling av strømmarkedet til det beste for forbrukerne, Dokument 8:126 S (2020-2021).
I Innst. 394 S (2020-2021) fikk FrP gjennomslag for flere forslag, som også ble vedtatt i Stortinget:

«Vedtak 918
Stortinget ber regjeringen innføre en ny obligatorisk prisinformasjon/enhetspris på strøm, slik at forbruker enkelt kan sammenligne priser på tvers av alle avtaletyper, og dermed sikre at forbrukerne kan ta informerte valg.
Vedtak 919
Stortinget ber regjeringen innføre krav om at strømselskapene ved endring av avtale skal opplyse strømkundene i god tid og gjennom tydelig merket informasjon.
Vedtak 920
Stortinget ber regjeringen innføre obligatorisk informasjon om hvor lenge prisen på en strømavtale minimum varer. Denne prisinformasjonen skal opplyses om på strømregningen og ved alt salg og all markedsføring av strøm.»

Nå er det snart et år siden forslaget ble fremmet og undertegnede får fremdeles mange henvendelser fra forbrukere som ikke føler at deres vern er tilstrekkelig ivaretatt ovenfor kraftselskapene, kanskje spesielt nå som man mottar ekstreme strømregninger i posten eller på e-faktura.
Det virker som at arbeidet med å ivareta forbrukerne går trått selv i en tid med skyhøye strømpriser, det er frustrerende for mange.

Kjersti Toppe (Sp)

Svar

Kjersti Toppe: Det kan vere utfordrande for forbrukarane å orientere seg i straummarknaden. I ei tid med særs høge prisar er det ekstra viktig at kundane forstår straumrekninga og enkelt kan samanlikne si eiga straumavtale med andre avtaler.
Regjeringa har dei seinaste månadane sett i verk ei rekkje tiltak for å hjelpe forbrukarane med å takle dei høge straumprisane. Før jul la regjeringa fram ei midlertidig ordning som gir husstandane stønad til ekstraordinære straumutgifter. Om gjennomsnittleg elspotpris for månaden i det prisområdet husstanden høyrer til overstig 70 øre per kilowattime, vil staten betale 55 prosent av prisen over dette nivået for desember 2021 og 80 prosent frå og med januar til og med mars 2022. Gjennom ordninga vil ein husstand få dekka eit straumforbruk på opptil 5 000 kilowattimar per månad per målepunkt. Regjeringa har òg mellom anna auka bustønaden, styrkt sosialhjelpa og auka støtta til studentane.
Saman med Olje- og energiministeren møtte eg før jul representantar for straumbransjen Vi bad bransjen å medverke til å finne gode løysingar for kundane som tross støtta frå staten vil ha vanskar med å betale høge straumrekningar.
Som representanten viser til i spørsmålet sitt er det viktig å styrkje forbrukarrettane i straummarknaden. Barne- og familiedepartementet vurderer i lag med Olje- og energidepartementet naudsynte endringar i regelverka knytt til avtaleinngåinga av straumavtaler og fakturering av straum. Målet er å gjere det enklare å vere forbrukar i denne marknaden og ein meir velfungerande sluttbrukarmarknad for straum. Vi tar sikte på at forslaga til regelendringar kan sendast på høyring før påske. Grepa vi tar vil mellom anna svare på oppmodingsvedtaka representanten viser til.