Skriftlig spørsmål fra Helge Orten (H) til arbeids- og inkluderingsministeren

Dokument nr. 15:1039 (2021-2022)
Innlevert: 26.01.2022
Sendt: 26.01.2022
Besvart: 04.02.2022 av arbeids- og inkluderingsminister Hadia Tajik

Helge Orten (H)

Spørsmål

Helge Orten (H): Vil regjeringens retningslinjer for lokalisering av statlige arbeidsplasser datert 17.01.2022 gjøres gjeldende når statsråden skal vurdere om kontorene til NAV Arbeid og Ytelse i Molde og Kristiansund skal slås sammen, og hvilke kriterier vil statsråden legge vekt på i sin vurdering?

Begrunnelse

Regjeringen offentliggjorde 17.01.2022 "Rettleiing til retningslinjene for statleg lokalisering". Der fremgår det at beslutning om lokalisering skal gjøres av det ansvarlige fagdepartement og forankres i regjeringen. Jeg antar at det også gjelder for den prosessen som nå pågår der det vurderes en samlokalisering av kontorene til NAV Arbeid og Ytelse i Kristiansund og Molde. I den forbindelse er det interessant å vite hvilke kriterier statsråden vil legge til grunn for sin vurdering, herunder de økonomiske effektene av samlokalisering og konsekvenser for de ansatte. Jeg vil også be statsråden opplyse om dagens struktur vurderes videreført, eventuelt med tilpasninger.

Hadia Tajik (A)

Svar

Hadia Tajik: I november 2018 vedtok Arbeids- og velferdsdirektoratet framtidig organisering av NAV Arbeid og ytelser som blant anna innebar at talet på forvaltingseiningar skulle reduserast frå 24 til 17. I den samanhengen blei det avgjort at NAV Arbeid og ytelser Molde skulle samlokaliserast når leigekontraktane både i Molde og Kristiansund går ut våren 2023. Arbeids- og velferdsetaten ønsker nå å inngå ein leigekontrakt med eit nytt kontorbygg i Kristiansund.
Denne samlokaliseringa vart initiert under regjeringa Solberg i likskap med fleire andre liknande vedtak om samanslåingar. Talet på lokasjonar i ytelseslinja i Arbeids- og velferdsetaten er i perioden 2014 til 2021 redusert frå 67 til 51. Fullmakta til å vedta slike endringar i lokalisering ligg hos Arbeids- og velferdsdirektoratet etter NAV-loven § 3 (2). Det skal derfor mykje til at regjeringa grip inn i slike saker, og det er ikkje gjort før ved tilsvarande høve.
I denne saka legg eg til grunn at etaten følgjer opp vedtak som er gjort av etaten tilbake i 2018. Eg vurderer det slik at samlokalisering i Kristiansund samsvarar godt med retningslinjene for lokalisering av statlege arbeidsplassar og statleg tenesteproduksjon.