Birgit Oline Kjerstad (SV): Nye Veier har nettopp starta å rive fleire hus langs ein planlagt firefelts motorveg over Lågendeltaet. Området er verna, og Nye Veier har enno ikkje fått løyve til å bygge den aktuelle vegen.
Kva synest statsråden om at Nye Veier har starta denne prosessen, når regjeringa sin budsjettavtale er klar på at utbygging av vegar skal gjerast på ein måte som minimerer tap av matjord og natur, og halde utbyggingskostnadar og bompengar nede?
Begrunnelse
Nye Veier planlegg å bygge ein ny motorveg med fire felt gjennom Lillehammer kommune og Lågendeltaet naturreservat. Dette trass i at Lågendeltaet har lova sitt strengaste vern, og har vore verna i over tretti år. Vegbygging er ikkje tillate i området. Det er ikkje ein gong lov til å padle i deltaet i deler av året, men no skal altså Nye Veier tilsynelatande få løyve til å bygge firefelts motorveg rett igjennom verneområdet.
Lågendeltaet er ei viktig og spesiell våtmark med særleg rikt fugleliv. I tillegg til å rasere eit sårbart og verdifullt naturområde vil ein motorveg føre til auka trafikk, meir støy, luftforureining og plastforureining i tillegg til auka klimagassutslepp.
1. september annonserte Nye Veier at dei ville vurdere alle eksisterande prosjekt på nytt for å redusere naturinngrep etter kraftig kritikk frå mellom anna Naturvernforbundet, innbyggarar og kommuner. Men sidan har ikkje Nye Veier kome med noko signal om at dei skal begrense naturinngrep.
Ei alternativ utbygging av E6 på noverande trasé med 2/3-felts veg er eit mykje bedre alternativ. Det vil gi høgare trafikktryggleik, lavere utbyggingskostnader og bompengar, og ikkje minst vesentleg mindre naturinngrep.