Frank Edvard Sve (FrP): Vil samferdselministeren sørge for at pengebruken og overføringane frå regjeringa vert prioritert til Nye veier AS innan samferdsel i Møre og Romsdal, slik at ein sikrar rask gjennomføring av prosjekta på E-136 eksportvegen?
Begrunnelse
Den siste tida har vi ved fleire høver sett ulike representantar frå regjeringa uttalt at samferdselsprosjekt må utsettast, nedeskalerast eller kuttast ut. Dette er begrunna i at dei meiner det er fare for inflasjon og oppheiting av økonomien dersom ein ikkje tar ned pengebruken i budsjettet.
Samtidig ser vi at samferdselsministeren fortsatt lar Statens vegvesen fortsette å planlegge gigantprosjekt til titals på titals milliard kroner, som også vil fyke til himmels kostnadsmessig med bakgrunn i den ekstreme kostnadsveksten.
Døme på dette er den greinalause Møreaksen i Møre og Romsdal, eit prosjekt folket og store delar av næringslivet heller ikkje vil ha.
Her har Statens vegvesen i ei årrekke prioritert opp Møreaksen på bekostning av den topprioriterte E-136 eksportvegen. I ein situasjon der regjeringa signaliserar mindre pengebruk innan samferdsel, burde i så fall mindre "gryteklare" prosjekt blitt prioritert. Dette er prosjekt som ikkje vil påføre press i økonomien om desse blir gjennomført. I Møre og Romsdal har E-136 frå Ålesund til Innlandet grense vorte prioritert som nr. 1 i snart 30 år, av både fylkekommunen men også samtlige kommunar i fylket samt næringslivet. Det er Nye veier as som no har fått ansvaret for E-136 Romsdalen, og mange ventar no på at prosjekta vert sett i gang. Vi ser også at Nye Veier as også utsett byggjestart på ulike prosjekt med bakgrunn i den ekstreme prisveksten bransjen opplever. På E-136 Romsdalen står krabbefelt ved Brustugelia til Innlandet grense ferdig prosjektert og byggjeklar. Dette prosjektet må settast i gang straks, og regjeringa må også sørge for nødvendig pengetilførsel til Nye Veier as, dersom dette er nødvendig.