Frank Edvard Sve (FrP): Vil samferdselministeren og regjeringa faktisk no snart handle og sørger for at Møre og Romsdal fylkeskommune som vegeigar av Nordøyvegen, som også har 100 % garantiansvaret for prosjektet, faktisk kan setje ned bompengetakstane som det er gjeve beskjed om å leggje til rette for frå eit samla Storting i vedtaket i representantforslag 237 S?
Begrunnelse
I Møre og Romsdal fylke er det eit stort engasjement for å kunne setje ned bompengane på Nordøyvegen prosjektet.
Dette engasjementet er tverrpolitisk, og er grundig forankra i eige behandling i dok 8 forslag i Stortinget i sak 237 S, der Stortinget ber regjeringa legge til rette for at Møre og Romsdal fylke kan setje ned bompengetakstane på Nordøyvegen.
Både Møre og Romsdal fylkeskommune, samferdselsutvalget leia av Kristin Sørheim frå SP og befolkninga på Nordøyane lurer no verkeleg på kva som skjer eller ikkje skjer frå regjeringa ang denne saka.
To spørsmål ang. saka er stilt til samferdselsministeren i etterkant av behandlinga i Stortinget. Frå leiaren i Transport og kommunikasjonskomiteen Erling Sande, og frå 1. nestleiaren i samme utvalg Frank Sve, som etterlyser handling og avklaring ikring nedsetting av bompengetakstane.
Det ser ut til å vere ei eller anna forvirring i regjering, vegdirektorat eller departement ikring denne saka.
Nordøyvegen er eit 100 % fylkeskommunalt prosjekt som ikkje er finansiert med ei einaste statlig krone, men fullfinansiert og med alle garantiar frå fylkeskommunen sjølv.
Samferdselministeren har sjølv uttalt at denne saka har ikkje staten noko som helst med, utan om å vedta bompengeproposisjonen som vart omsøkt frå Møre og Romsdal fylke, med endring av Dok 8 forslag 237 S.
Dette burde ikkje være særleg vanskeleg.
Møre og Romsdal fylkeskommune er 100 % ansvarleg for finansieringa av Nordøyvegen, og dersom fylkeskommunen vil tilføre ekstra midlar eller setje ned bompengetaksten og ta ansvaret ikring dette overfor Vegamot, er dette 100 % opp til vegeigar som er Møre og Romsdal Fylkeskommune.
Trafikktalla på sambandet viser at ein redusert bompengetakst likevel vil kunne tilføre prosjektet meir enn nok pengar pr. år til finansiering av bompengelåna. At fylkeskommunen ikkje kan sjølvstendig gjere avtale med Vegamot ang dette utan noko meir "snikk snakk" og byråkrati via departement osv., er rett og slett uforståeleg.
No er det verkeleg på tide at regjeringa og samferdselsministeren følger opp vedtaket i dok 8 forslaget 237 S og faktisk legg til rette for at Møre og Romsdal Fylkeskommune kan setje ned bompengetakstane på Nordøyvegen.
Det vert forventa handling frå samferdselministeren umiddelbart.