Ingrid Fiskaa (SV): Er det aktuelt for samferdselsministeren å opna opp for forlenging av tidsbestemte porteføljestyrte bompengepakkar, då til forskjell frå den førre regjeringas bompengepolitikk?
Begrunnelse
Nokre representantar frå den politiske styringsgruppa i Haugalandspakken har ytra ønske om å forlenga Hauglandspakken når han går ut i juni 2023. Den porteføljestyrte bompengepakken har då eksistert i dei 15 åra som den aktuelle stortingsproposisjonen legg opp til.
Haugalandspakken har vore sterkt kritisert for dårleg økonomistyring. Mellom anna har det blitt brukt minst 100 millionar kroner på å planlegga fleire prosjekt som det ikkje er pengar til å bygga, og dette tilsvarer minst eit halvt år med bompengeinnkreving på Haugalandet. Styringa av Haugalandspakken har fått sterk kritikk i ein forvaltningsrevisjon bestilt av Rogaland fylkeskommune. Dårleg økonomistyring taler ikkje for ei forlenging av bompengepakken.
På spørsmål frå Solfrid Lerbrekk (SV) gjorde dåverande samferdselsminister Knut Arild Hareide det i 2020 klart at den dåverande regjeringas politikk ikkje gjorde det aktuelt verken med ei dobling av bompengetakstane eller ei forlenging av Haugalandspakken. Han viste då til eit brev frå Samferdselsdepartementet (datert 2. januar 2020) som ba Statens Vegvesen om å følgja opp nye føringar for bompengepakkar, som mellom anna innebar at «kostnadsøkninger og/eller inntektssvikt i slike bompengepakker skal håndteres ved kutt i prosjektporteføljen og ikke ved økte takster og/eller forlenget innkreving».
Det er elles eit poeng at det nå blir planlagt fleire nye bompengepakkar på Haugalandet. Folk på Haugalandet vil dermed etter alt å dømma måtta betala bompengar igjen ikkje mange år etter at Haugalandspakken er planlagt avslutta i juni neste år.