Astrid Aarhus Byrknes (KrF): Vil statsråden gripa inn og be Statens vegvesen gjere det planarbeidet som må til, og kor lenge vil prosjektet bli utsatt om ikkje midler til planleggjinga kjem på plass i 2023?
Begrunnelse
Statens vegvesen (SVV) varsla nyleg pause i planlegginga av Nordhordlandstunnelen i Bergen. Den 25.11.2022 kunne vi lese i Bergens Tidende at prosjektet var i ferd med å starte opp, men at SVV var komen i ei klemme uttalte prosjektdirektør Kjartan Hove i SVV. Dette fordi det er kutta kraftig i planleggingsmidler generelt, og SVV set derfor dette viktige samferdsle, trafikksikring og beredskapsprosjektet på vent. At SVV ikkje vel å prioritere å planleggje dette vegprosjektet er både forunderleg og oppsiktsvekkjande.
Nordhordlandstunnelen er eit overmodent prosjekt med høg samfunnsøkonomisk effekt. Over 20.000 ÅDT gjer at prosjektet er overmodent. Prosjektet er tenkt å avlasta dagens E39-trase mellom Vågsbotn og Nordhordlandsbrua.
Det er avgjerande at prosjektet vert planlagt og at reguleringsarbeidet kjem raskt i gong slik det er lova over lang tid..
Prosjektet hadde brei tverrpolitisk støtte når innerverende NTP i juni 2021 ble vedteke. SVV kan med dei midlane som er løyva sjølv prioritere, då midlane slik denne representanten forstår det ikkje er øyremerka dei ulike vegprosjekta i NTP.