Skriftlig spørsmål fra Frank Edvard Sve (FrP) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:775 (2022-2023)
Innlevert: 19.12.2022
Sendt: 20.12.2022
Besvart: 03.01.2023 av samferdselsminister Jon-Ivar Nygård

Frank Edvard Sve (FrP)

Spørsmål

Frank Edvard Sve (FrP): Kva kan gjerast for å hindre at vogntog køyrer i venstre fil på motorveger i 90, 100 og 110-soner, som skaper lange køer og mange farlige situasjoner?

Begrunnelse

I lengre tid har eg observert mange farlige situasjoner ved at vogntog køyrer i venstre fil på motorveger med 100 og 110-sone.
Av ein eller anna grunn skal enkelte vogntog køyre i venstre fil, med forbikøyring av andre vogntog som skaper svært lange køer. Dette skaper også mange farlige situasjoner.
Trafikken flyter fint når vogntog forholder seg i filene dei faktisk skal ligge i med fartssperra på sine vogntog. Ingen av desse klarer å holde fartsgrensa i verken 90, 100 eller 110-soner.

Jon-Ivar Nygård (A)

Svar

Jon-Ivar Nygård: På oppdrag frå Samferdselsdepartementet gjorde Statens vegvesen i 2018 ei vurdering av enkelte tema knytt til fartsforskjellar mellom ulike køyretøy på motorveg og motortrafikkveg. Eitt av temaa som vart vurderte, var forbod mot tunge køyretøy i venstre felt.
Statens vegvesen kom då til at det ikkje var føremålstenleg å innføre eit absolutt forbod mot tunge køyretøy i venstre felt på motorveg og motortrafikkveg. Eit slikt forbod vil mellom anna kunne hindre tunge køyretøy i å køyre forbi saktegåande køyretøy i høgre felt over lange avstandar. Vegvesenet tilrådde i staden at eventuelle problemstrekningar blir skilta med forbod, noko som kan vere aktuelt til dømes i tunnelar. Aktuelle forbodsskilt kan vere 335 «Forbikjøringsforbud for lastebil» og skilt 306.5 «Forbudt for lastebil og trekkbil». Departementet slutta seg til tilrådinga. Statens vegvesen har ikkje endra oppfatning i etterkant.
Eg meiner òg at løysinga som vart tilrådt i 2018 er mest føremålstenleg. Eg vil samstundes peike på at kravet til aktsemd i vegtrafikkloven § 3 gjer det ulovleg å hindre trafikken unødig, til dømes ved å køyre i for låg fart sett opp mot gjeldande fartsgrense og trafikkforholda elles, slik at det oppstår kø.