Skriftlig spørsmål fra Kjell Ingolf Ropstad (KrF) til kommunal- og distriktsministeren

Dokument nr. 15:1171 (2022-2023)
Innlevert: 26.01.2023
Sendt: 30.01.2023
Besvart: 10.02.2023 av kommunal- og distriktsminister Sigbjørn Gjelsvik

Kjell Ingolf Ropstad (KrF)

Spørsmål

Kjell Ingolf Ropstad (KrF): Hvordan vil regjeringen og statsråden med ansvar for digitalisering legge til rette for at sivil sektor får den hjelpen og de ressursene de trenger for å henge med i den digitale utviklingen?

Begrunnelse

Det offentlige har opprettet flere muligheter til å søke om midler til digitalisering, men mange av disse mulighetene er stengt for sivil sektor. Manglende digitale løsninger hindrer god tjenesteyting i sektoren. Sektoren er opptatt av at midlene de får inn i størst mulig grad skal gå til formål, og derfor er det lite ressurser tilgjengelig i organisasjonene for selv å drive digitalisering. Oppdaterte digitale løsninger er helt essensielt for transparens knyttet til både formål og pengestrømmer. Økt grad av digitalisering i samfunnet ellers stiller også høyere krav til digitalisering blant norske organisasjoner. For å sikre organisasjonenes evne til å yte velferdstjenester inn i fremtiden er smart digitalisering en avgjørende brikke.

Sigbjørn Gjelsvik (Sp)

Svar

Sigbjørn Gjelsvik: «Starta og drive ein frivillig organisasjon» er ein av sju prioriterte område, eller livshendingar, i digitaliseringsstrategien «Éin digital offentleg sektor: Digitaliseringsstrategi for offentleg sektor 2019-2025». Samordna tilskotsforvaltning, forenkling av regelverk, system som legg til rette for deling av data og gjenbruk av opplysningar frivillige organisasjonar rapporterer til det offentlege, er trekt fram som døme på viktige faktorar som må liggja til grunn for å skapa betre og samanhengande tenester for frivillig sektor, sikra ein meir effektiv ressursbruk og ei open og transparent forvaltning.
Kultur- og likestillingsdepartementet er ansvarleg for å følgja opp livshendinga «starte og drive en frivillig organisasjon» og har også ansvar for å koordinera regjeringas frivilligpolitikk. Departementet samarbeider tett med frivillig sektor, dei andre sektordepartementa, direktorat, underliggjande etatar og KS for å avdekkja behov, foreslå, prioritera og leggja til rette for digitaliseringsgrep, både i offentleg og frivillig sektor. Delar av dette arbeidet har gått føre seg som eit samarbeid gjennom eit Stimulab-prosjekt, der Brønnøysundregistera har vore prosjekteigar og Frivillighet Norge og dessutan Fundraising Norge har representert sivilsamfunnet. Rapporten Videreutvikling av Frivilligregisteret vart ferdigstilt våren 2022. Frivillighet Norge og Landsrådet for Noregs barne- og ungdomsorganisasjonar (LNU) deltok i arbeidsgruppa som utarbeidde rapporten.
Kultur- og likestillingsdepartementet følgjer no opp forenklingstiltaka som er identifiserte i rapporten. Gjennom prosjektet Digitilskudd, har Direktoratet for økonomiforvaltning i staten (DFØ) og Kultur- og likestillingsdepartementet samarbeidet om å laga nettsida Tilskudd.no, som viser oversikt over alle statlege tilskotsordningar, mottakarar, tildelingar og enkeltståande tilskot. Ulike målgrupper i frivillig og offentleg sektor har bidrege med innsikt, komme med forslag til løysingar og bidrege med brukartesting i alle fasar, og vil involverast tett også i vidareutvikling av løysinga i 2023.
Det finst også fleire døme på korleis det offentlege har støtta opp om og vore med på å finansiera digitaliseringsprosjekt i frivillig sektor, som til dømes frivillig.no og ungfritid.no. – portalar for hhv. rekruttering av frivillige og deltakarar til frivillig aktivitet.