Skriftlig spørsmål fra Frank Edvard Sve (FrP) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:2115 (2022-2023)
Innlevert: 03.05.2023
Sendt: 03.05.2023
Besvart: 09.05.2023 av samferdselsminister Jon-Ivar Nygård

Frank Edvard Sve (FrP)

Spørsmål

Frank Edvard Sve (FrP): Kan samferdselsministeren leggje fram all korrespondanse angående Møreaksen mellom Statens vegvesen region midt, og sentrale aktørar i Molde, ordførar og dagleg leiing i Møreaksen as samt andre sentrale personar i dette miljøet, gjennom dei siste 10 åra?

Begrunnelse

Det er no avslørt at Statens vegvesen region midt ikkje ynskjer å bygge og gjennomføre E-136 Exportvegen mellom Ålesund og Ørskogfjellet i kommande NTP periode.
Dette er begrunna i at prosjektet E-136 Ålesund- Ørskogfjellet ikkje er verken planlagt eller prosjektert sjølv om dette prosjektet er prioritert på topp dei siste 20-30 åra av både fylkestinget, alle kommunane, NHO, LO og alt av næringslivet.
Sjølv om altså E-136 har blitt prioritert på topp også i NTP, har Statens vegvesen opptredd som ein "stat i staten" og ikkje brydd seg med kva eit samla Møre og Romsdal har meint i tiår etter tiår, og har i staden brukt over 800 mill. kr i planlegging av Møreaksen, eit prosjekt verken innbyggjarane eller næringslivet vil ha.
Vi mistenker no at E-136 er trenert og om sterke krefter i Møreaksen as og andre i dette miljøet har klart å påverke Statens vegvesen til å nedprioritere E-136 Exportvegen og brukt både planleggingsressursane og planleggingsmidlane i hovudsak på Møreaksen.

Fagleg er dette også fullstendig forkastelig, då både E-39 Veibust-Blindheim-Moa som fylkets desidert mest trafikkerte veg, samt "dødsvegen" i dette området men fleire dødsulykker og alvorlige ulykker, samt heile E-136 Ålesund-Bjorli er både dei farligaste vegane og Exportvegane i denne regionen.

"det finnast ikkje faglege argument for å priroitere Møreaksen til meir enn 25 milliard kr, for 2292 bilar i døgnet."

Tidens Krav har tidligare avslørt eit hemelighald med kontakt mellom Statens vegvesen og ulike aktørar på Møreaksen sida, og dette vart omtalt som, -den mystiske Torgeir og ein uverdig aksekamp.
Det kan sjå ut til at det har vore nære relasjoner mellom Statens vegvesen region midt og sentrale personer midt i Molde, slik som ordførar og dagleg leiar av Møreaksen as samt andre sentrale aktørar i dette miljøet.
-motsatt opplever dei som arbeider for Romsdalsaksen det som blir oppfatta som motarbeidelse og slett ikkje samhandling.
Åpenheit er svært viktig i offentlig forvaltning, og i ei så betent sak der det no viser seg at Statens vegvesen faktisk IKKJE har verken planlagt eller prosjektert E-136 Ålesund til Ørskogfjellet, blir det svært viktig å få fram alle fakta ikring kva som har skjedd, korleis kunne dette skje, og kven har ansvaret.

Jon-Ivar Nygård (A)

Svar

Jon-Ivar Nygård: Eg tolkar det skriftlege spørsmålet frå Stortingsrepresentant Sve som eit omfattande innsynskrav retta til Statens vegvesen. Førespurnaden om innsyn i Statens vegvesen sin kommunikasjon om Møreaksen er difor send til Statens vegvesen som vil behandle førespurnaden etter reglane i offentleglova.
Etter offentleglova § 28 kan ein be om innsyn i «ei bestemt sak eller i rimeleg utstrekning saker av ein bestemt art.». Ettersom det ikkje er klart kva representanten meiner med sitt innsynskrav er kravet tolka til å gjelde følgjande kommunikasjon knytt til E39 Ålesund-Molde (Møreaksen):

- Korrespondanse mellom Statens vegvesen og ordførar i Molde kommune, Torgeir Dahl, der han uttalar seg som ordførar.
- Korrespondanse mellom Statens vegvesen og Møreaksen AS, både der Møreaksen AS er avsendar/mottakar og der personar i leiinga i Møreaksen AS som uttalar seg på vegne av selskapet er avsendar/mottakar.

Som eg tidlegare har informert representanten om, så slutta Statens vegvesen Region midt å eksistere 1. januar 2020 og er følgjeleg ikkje ei eining i dagens organisasjon i Statens vegvesen. Førespurnaden blir behandla ved å gjere søk i Statens vegvesen sine arkivsystem for «Statens vegvesen Region midt» fram til 1.1.2020, og «Statens vegvesen» etter dette. Søket vil bli gjort for tidsperioden 2013-2023.
Når det gjeld den delen av spørsmålet som gjeld «andre sentrale personar i dette miljøet, gjennom dei siste 10 åra» er denne ikkje tilstrekkeleg identifisert til at Statens vegvesen kan gjere eit søk i sine arkiv, jf. offentleglova § 28.
Statens vegvesen orienterer om at det vil ta meir enn tre arbeidsdagar å behandle førespurnaden om innsyn.