Skriftlig spørsmål fra Frank Edvard Sve (FrP) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:2383 (2022-2023)
Innlevert: 30.05.2023
Sendt: 30.05.2023
Besvart: 07.06.2023 av samferdselsminister Jon-Ivar Nygård

Frank Edvard Sve (FrP)

Spørsmål

Frank Edvard Sve (FrP): Kan statsråden forklare kva som er gjort for å hindre alle desse brudda på trafikkreglane frå syklistane, og kan statsråden leggje fram ei oversikt over kor mange syklistar som er bøtelagt så langt i år for å ha køyrt på rødt trafikklys?

Begrunnelse

Trafikktrygging og trafikkregler er viktig for å hindre ulykker.
Som oftast er det fokus på bil og bilbruk gjeldande trafikkregler, og den siste tida har størrelser på bøter for overtredelser av trafikkreglane fått stort fokus.
Derimot har det vore liten eller ingen fokus på trafikkregler og brudd på disse frå andre trafikanter, då spesielt syklistar og sparkesyklar.
I dag har eg på veg frå Grønnegata til Stortinget observert minst 30-40 grove brudd på trafikkreglane frå syklistar som køyrer syklane som om dei var stjålet, rett gjennom kryssa på rødt, på feil side av vegen, på gangfelt, brudd på vikeplikt osv. Syklistane gjev regelrett blaffen i alt og alle rundt seg og oppfører seg som om dei er aleine i trafikken.

"Aldeles greinalaust når ein far med barnesete bak køyrer i full fart rett igjennom eit kryss på rødt, og unngår så vidt å bli nedkøyrt av ein bil, aldeles vanvittig å sjå."

Sparkesyklane er ikkje eit hår betre, køyrer i hytt og pine, på rødt og bryt det meste av trafikkreglane.
Alle desse lovbrota av syklistane fører til dårlig og farlig flyt i trafikken, der det verkar som det berre er å "bratue seg fram" og sitter ein på ein sykkel ser det ut til at alt er lov.

Jon-Ivar Nygård (A)

Svar

Jon-Ivar Nygård: Hovudansvaret for å følgje reglane ligg hos den einskilde syklist. Sykkel er køyretøy og den som syklar på vegen har dei same rettane og pliktene som andre køyrande. Hen må følgje dei same trafikkreglane og skilta, blant anna ved å sykle på høgre side, overhalda vikeplikt frå høgre og for gåande i gangfelt. Syklistar som syklar i vegbanen må forhalda seg til lyssignal på same måte som bilistar.
Det er politiet som kontrollerer om trafikkreglane blir følgde og som reagerer mot ulovleg åtferd. Politiet opplyser at dei i dei største byane normalt gjennomfører nokre kontroller retta mot syklistar. De siste årene har politiet i tillegg brukt ressursar for å kontrollere el-sparkesyklistar.
Oslo politidistrikt vil normalt gjennomføre nokre kontrollar mot køyring på rødt lys med sykkel gjennom sykkelsesongen, som ikkje startar skikkeleg før etter påske. Dette er en del av forklaringa på at det til og med april månad i år, berre er gitt 24 forenkla førelegg til syklistar for køyring på rødt lys, opplyser politiet.
Statens vegvesen gjennomfører trafikktryggingskampanjar for å informere om og stimulere til ønska åtferd i trafikken.
Statens vegvesen har blant anna ein langsiktig trafikktryggingskampanje som rettar seg mot alle trafikantgruppene i dei største byområda – også syklistar. Dette er ein samspelskampanje, som handlar om å betre nettopp samspelet og forståinga mellom ulike trafikantgrupper. I kampanjen leggast det vekt på at alle trafikantar har eit ansvar for at samspelet skal gå bra – trafikantane må vise omsyn til kvarandre. Dette handlar om å være tydelege på å vise kva retning ein skal ferdast, å vere føreseieleg og at man respekterer dei andre trafikantane.