Frank Edvard Sve (FrP): Kan samferdselsministeren legge fram ei detaljert oversikt over dei berekningsgrunnlaga som er gjennomført for Stad skipstunellen for absolutt alle byggefagområder, dvs. alle entrepriseområder, som er samanliknbare med andre samferdselprosjekt/byggverk, slik som tunelldriving, masseforflytning, sprengning, maskinarbeide, osv, og detaljert sette dette opp med synliggjort forventa prisvekst for dei ulike områda i prosjektet?
Begrunnelse
Regjeringa har i revidert statsbudsjett varsla stopp i planane for utbygging av Stad skipstunellen.
Dette er gjort med bakgrunn i berekna sterk prisvekst i prosjektet.
I andre samferdselsområder er det uttalt ein forventa prisvekst på ca. 18-22 % grovt sett i dei ulike prosjektområda. dette pga. auka prisar på står, betong , sprengstoff, drivstoff, strøm og generell auka prisvekst i marknaden.
I Stad skipstunell prosjektet uttalar regjeringa i RNB at kystverket har utarbeidd ein oppdatert kostnads- og usikkerheitsanalyse som estimerar at styringsramma (forventa kostnad) har auka frå 3 450 million kroner til 5 652 million kroner, ein auke på heile 64 %. Kostnadsramma for prosjektet har auka frå 4 090 million kroner til 7 132 million kroner, ein svimlande prisvekst på 74 %.
Kvifor prisveksten skulle være så spesiell i dette prosjektet er uvist og det burde ikkje være så store utfordringar ikring dette prosjektet reint byggeteknisk som skulle føre til reell prisauke på heile 74 %, samtidig med at det er tørke i andre samferdselsprosjekt i regionen og ellers i landet.
Eg vil tru konkurransen for å kunne bygge dette prosjektet ville kunne bli stor.