Skriftlig spørsmål fra Frank Edvard Sve (FrP) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:2953 (2022-2023)
Innlevert: 22.08.2023
Sendt: 23.08.2023
Besvart: 01.09.2023 av samferdselsminister Jon-Ivar Nygård

Frank Edvard Sve (FrP)

Spørsmål

Frank Edvard Sve (FrP): Kan samferdselministeren gjere greie for korleis rassikringsmidlane vert nytta i statsbudsjettet for 2023, og korleis ein tenker rassikringsmidlane nytta for framtida?

Begrunnelse

Det har i lengre tid vore innarbeidd ein rassikringspott i statsbudsjettet. Tidligare var dette eigen post 31 på statsbudsjettet med 2 milliard kr fordelt på fylke og stat.
No er det ute høyring frå departementet der rassikring er foreslått sett opp mot andre områder innan samferdsel, noko som er isåfall eit grovt brudd på prinsippet om fullfinansiering fra staten ang alt av prioritert rassikring.

Jon-Ivar Nygård (A)

Svar

Jon-Ivar Nygård: På riksvegar er det Statens vegvesen og Nye veier AS sitt ansvar å planlegge og gjennomføre skredsikringstiltak på dei vegane dei har ansvaret for. På fylkesvegane har fylkeskommunane ansvaret for planlegging og gjennomføring av skredsikringstiltak på sine fylkesvegar.
Etter forslag frå regjeringa Solberg i Prop 1 S (2021-2022) blei post 31, Skredsikring riksvegar, innlemma i post 30, Riksveginvesteringar, i budsjettet til Statens vegvesen frå 2022. Omlegginga blei gjort som oppfølging av Nasjonal transportplan 2022-2033. Store skredsikringsprosjekt med prognose for sluttkostnad over 1 mrd. kroner inngår dermed som del av investeringsporteføljen til Statens vegvesen. Prosjekta som inngår i porteføljen blir vurdert i samband med rulleringa av Nasjonal transportplan. Statens vegvesen reviderer porteføljeprioriteringa årleg som innspel til arbeidet med dei årlege statsbudsjetta. Mindre skredsikringstiltak blir budsjettert på linje med andre mindre investeringstiltak. Nye Veier planlegg tiltak innanfor sine budsjettrammer.
På fylkesveg blir skredsikring finansiert over budsjetta til fylkeskommunane. Midlane som tidlegare blei løyvd over budsjettet til Samferdselsdepartementet til tilskot til skredsikring av fylkesvegar, blei frå 2020 overført til rammetilskotet til fylkeskommunane.
Til arbeidet med Nasjonal transportplan 2022-2033 gjorde Statens vegvesen i 2019 ein omfattande kartlegging av skredpunkt både på riks- og fylkesveg. Denne er lagt til grunn for prioriteringane av skredsikringstiltak på både riks- og fylkesveg. Samferdselsdepartementet rapporterer i samband med dei årlege stasbudsjetta om talet på skredpunkt som blir planlagt utbetra, og som er utbetra. For 2023 er det planlagt utbetra åtte skredutsette punkt eller strekningar på riksveg. Samferdselsdepartementet har ikkje henta inn informasjon om fylkeskommunane sine konkrete planar for skredsikringstiltak i 2023.
Når det gjeld spørsmålet om korleis ein tenker rassikringsmidlane nytta for framtida, vil eg vise til at Statens vegvesen saman med fylkeskommunane skal utarbeide ein nasjonal gjennomføringsplan for ras- og skredsikring av riks- og fylkesvegar med høg- og middels skredfaktor. Det inneber bl.a. å oppdatere kartlegginga av alle skredpunkt på riks- og fylkesveg frå 2019, og skredsikringstiltak, med sikringseffekt og kostnadsanalyse der det er mogleg. Det er lagt opp til at dette arbeidet skal synleggjerast i Nasjonal transportplan 2025-2036. Samferdselsdepartementet har i samband med dette bedt Statens vegvesen om å hente inn informasjon frå fylkeskommunane.