Skriftlig spørsmål fra Frank Edvard Sve (FrP) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:3264 (2022-2023)
Innlevert: 27.09.2023
Sendt: 28.09.2023
Besvart: 04.10.2023 av samferdselsminister Jon-Ivar Nygård

Frank Edvard Sve (FrP)

Spørsmål

Frank Edvard Sve (FrP): E-39 Veibust-Blindheimstunellen-Moa er den mest trafikkerte vegen i Møre og Romsdal med ein smal 1 løps tunell med heile 22 000 bilar i døgnet og berre siste året fleire dødsulykker.
Er det slike vegar samferdselsministeren har tenkt skal forbli smale, livsfarlige vegar, eller vil regjeringa her leggje opp til firefeltsveg på dette prosjektet?

Begrunnelse

Regjeringa har akkurat gått ut med informasjon om at vegbygging no framover skal nedskaleres frå firefeltsveg til smalare vegar, to og trefeltsveg. Dette for å "spare" samferdselskroner, samtidig som det er slått klart fast at firefeltsveg er dei tryggaste vegane vi har.

Jon-Ivar Nygård (A)

Svar

Jon-Ivar Nygård: Statens vegvesen har utarbeidd forslag til kommunedelplan for strekninga E39 Vegsund-Breivika. Kommunedelplanen skal avklare arealbruk og korridor for strekninga. Vidare framdrift for planen er ikkje avklart. Prosjektet er ikkje prioritert i Nasjonal transportplan 2022-2033. Aktuelle prosjekt på E39 vil bli vurdert på nytt i samband med Nasjonal transportplan 2025-2036 som skal leggjast fram for Stortinget våren 2024.
Samferdselsdepartementet har gjort nokre endringar av vegnormalane som vil kunne bidra til meir veg for pengane, reduserte arealinngrep og lågare utslepp av klimagassar. Endringane inneber mellom anna at det blir opna for å byggje 2/3-feltsvei på vegstrekningar med årsdøgntrafikk (ÅDT) opptil 15 000 i prognoseåret, som er 20 år etter forventa vegopning. Dersom ÅDT overstig 15 000 skal det byggjast 4-feltsveg. Innslagspunktet for 4-feltsveg har fram til no vore på ÅDT 12 000. Departementet opnar i tillegg for meir gjenbruk av eksisterande veg ved utbyggingsprosjekt. Dette gjerast gjennom at utbyggjar kan byggje 4-feltsvegar med fartsgrense 100 km/t og 90 km/t, i tillegg til dagens dimensjonerande fartsgrense som er 110 km/t, utan å søkje om fråvik. Endringane er basert på fagleg utgreiing og konsekvensvurdering frå Statens vegvesen, og det er gjennomført offentleg høyring av endringane.
E39 på denne strekninga hadde i 2022 ein ÅDT på 22 000 bilar per døgn, noko som inneber at prosjektet ikkje vil bli påverka av dei endra vegnormalane. Eg viser òg til mitt svar til Stortinget av 2. mars 2023 i samband med Representantforslag 126 S (2022-2023) om å prioritere E39 Veibust-Blindheim-Breivika.