Skriftlig spørsmål fra Frank Edvard Sve (FrP) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:3267 (2022-2023)
Innlevert: 27.09.2023
Sendt: 28.09.2023
Besvart: 04.10.2023 av samferdselsminister Jon-Ivar Nygård

Frank Edvard Sve (FrP)

Spørsmål

Frank Edvard Sve (FrP): Kan samferdselsministeren forklare logikken i at regjeringa skal bygge smalare vei, mindre motorveg på strekningar der det både er svært stor trafikk og samtidig mange alvorlige ulykker, når regjeringa ikkje har prestert å skrota sløseriprosjektet Møreaksen over Romsdalsfjorden til mange titals milliard kr for kun 2 292 bilar i døgnet?

Begrunnelse

Samferdselsministeren og regjeringa seier no at dei har tenkt å bygge mindre motorveg og heller tofeltsveg og smalare veg, for å få meir for pengane.
I Møre og Romsdal kavar Statens vegvesen fortsatt med dette hjelpeslause prosjektet Møreaksen til fleire titals milliard kr. Her planlegges det firefelts motorveg ned mot snart 400 m under fjorden, for "heile" 2292 bilar i døgnet.
Med andre ord milevis frå kravet i nokon som helst vegnormal for firefeltsveg samt bruk av vegmidlane på eit vanvittig pengesløseriprosjekt der Statens vegvesen alt har kasta vekk meir enn ein halv milliard kr på planlegging.
Dette prosjektet vil heller ikkje folket her i fylket ha. Det er mengder med andre vegprosjekt her i fylket med betydeleg trafikk der det også er mange alvorlige ulykker samt fleire dødsulykker, som folket heller vil prioritere.
Dette er prosjekt slik som E-39 Veibust-Blindheim- Moa, E-136 Ålesund til Bjorli som er exportvegen til vårt fylke, ny RV 15 Strynefjellet med arm til Geiranger, Voldatunellen,
E39 forbi Batnfjorden, og RV 70 for å nevne nokre prosjekt.
Regjeringa vil ha meir for pengane, korleis dette henger i hop med at Statens vegvesen fortsetter med Møreasken til fleire titals milliard kr, og at dette ikkje forlengst er skrota langt ned i ei skuff er svært vanskeleg å forstå i så måte.

Jon-Ivar Nygård (A)

Svar

Jon-Ivar Nygård: Samferdselsdepartementet har gjort nokre endringar av vegnormalane som vil kunne bidra til meir veg for pengane, reduserte arealinngrep og lågare utslepp av klimagassar. Endringane inneberer blant anna at det blir opna for å byggje 2/3-feltsveg på vegstrekningar med årsdøgntrafikk (ÅDT) opptil 15 000 biler i prognoseåret, som er 20 år etter forventa vegopning. Dersom ÅDT overstig 15 000 skal det byggjast 4-feltsveg. Innslagspunktet for 4-feltsveg har frem til nå vært på ÅDT 12 000. Departementet opnar i tillegg for meir gjenbruk av eksisterande veg ved utbyggingsprosjekt. Dette gjerast gjennom at utbyggjar kan byggje 4-feltsveger med fartsgrense 100 km/t og 90 km/t, i tillegg til dagens dimensjonerande fartsgrense som er 110 km/t, utan å søkje om fråvik. Endringane er basert på fagleg utreiing og konsekvensvurdering frå Statens vegvesen og det er gjennomført offentleg høyring av endringane.
Når det gjeld E39 Ålesund–Molde (Møreaksen) vil det vere Statens vegvesen som gjer dei faglege vurderingane av standard og dimensjonering i utrednings- eller planleggingsfasen av prosjektet, innafor dei rammene vegnormalane gir.