Frank Edvard Sve (FrP): Kan samferdselsministeren leggje fram forventa utslepp av CO₂ i prosjektet Møreaksen, i byggjeperioden, i sjølve fjordkryssinga samt alle andre vegsystem tilknytt dette prosjektet berekna ut i fra forventa trafikk med all type trafikk slik som bil, kollektiv og tungbil målt i CO₂-utslipp pr dag, mnd. og år, også kontra dagens situasjon med ferjer?
Begrunnelse
Møreaksen i Møre og Romsdal framstår for mange som eit prosjekt som er eit av landets verste prosjekt med tanke på utslipp og miljøkonsekvensar.
Prosjektet er for kun 2292 bilar i døgnet over denne fjordkryssinga mellom Vestnes og Molde, som pr i dag har nullutslippsferjer som eit stort fleirtal av befolkninga heller vil ha enn ein undersjøisk tunell ned mot 400 m under fjorden, ein gedigen omveg ut på øyane og gjennom og forbi Molde by.
Ikkje berre er fjordkryssinga med sine bratte og lange stigningar ei utfordring som vil medføre store CO₂-utslipp, men også vegen i tunellar og i dagen vil medføre større inngrep kontra dagens ferjer over fjorden eller eit betre alternativ via Romsdalsaksen.