Frank Edvard Sve (FrP): Kan samferdselsministeren forklare kvifor det ikkje blir brukt brøyteutstyr som får snøen skikkeleg vekk frå vegbana, kva ulike brøyteutstyr som finnast og kva som er lagt opp til bruk på dei ulike vegtypane og vegstandardane, og ved ulike snømengder?
Begrunnelse
Brøyteutstyr på våre veier har endra seg over tid, og eg registrerar at dagens brøytebilar både køyrer svært sakte og har såleis problem med å få snøen skikkeleg unna veien ved mykje snø.
Slik eg har forstått dette er brøyteskjere på brøytebilane berekna til ei fart på mellom 30-40 km/t, der brøyteutstyret tidligar hadde fart på kanskje mellom 60-70 km/t med ploger som kastet snøen godt ut av vegen. Slikt utstyr blir sikkert brukt på fjellovergangar fortsatt.
Ved lav fart på brøytebilane blir dette også ei utfordring ofte pga. svært lange køer, som også medfører farlige forbikøyringar og farlige situasjoner.
Denne vinteren har det også vore mykje snø på våre større motorvegar og firefeltsvegar, der eg har registrert at ein ikkje får snøen ut av vegen, noko som medfører ei smalare reell køyrebane. Dette oppstår både på to og firefeltsveg.
Det er også slik at brøyting på firefeltsveg foregår med brøyteutstyr som trekker all snø mot den eine sida av vegen, som egentlig sikkert forverrar denne situasjonen. Farta er like lav og det dannast raskt svært lange køer i trafikken, som sjølvsagt også forverra muligheita til effektiv brøyting.