Frank Edvard Sve (FrP): Kan samferdselministeren svare meg, og ikkje forsøk med å unnlate å svare på spørsmålet skikkeleg – kva konkrete konsekvensar har det fått, og kva tiltak har samferdselsministeren sett i verk inn mot å rydde opp i forholda i Statens vegvesen region midt sine åpenbare uryddige, udemokratiske, og ulovlege prosessar opp mot skandaleprosjektet Møreaksen?
Begrunnelse
I den siste tida er det avdekt ulike ulovlege lån i forvaltninga, sist frå samferdsels ang ulovleg lån på 55 mill. kr til Møreaksen prosjektet ved Statens vegvesen region midt.
I denne avdekkinga av dette ulovlege lånet opptatt mellom Aukra kommune via Kjerringsundet as og Statens vegvesen, har det mildt sagt vore "fossroing" frå både departement og regjering, der det åpenbart er avdekka handlingar frå Statens vegvesen som vi slett ikkje skal ha i Norsk forvaltning.
Vi har opplevd heilt sidan 2021 at:
- departementet avviste saka i 2021
- vegdirektøren mottok saka utan reaksjon
- brått var eit problem, og det faktiske forhold vart bekrefta
- brått var ulovleg lån bekrefta av departementet
- brått skulle aldri ha vore inngått bekrefta av departementet
- og, at dette ulovlege lånet som ikkje eksisterte men som brått eksisterte likevel var terminert og oppheva
Frå statsråden,
- ikkje inngått lån mellom Aukra og statens vegvesen, bekrefta i skriftleg spørsmål
- brått frå statsråden bekrefta likevel inngått lån mellom Aukra kommune og Statens vegvesen, som aldri skulle vore inngått
- brått beklaga av departementet
- brått bekrefta av statsråden at dette aldri skulle vore gått inn slikt lån
- brått beklaga av statsråden
- brått hevda at dette lånet ikkje var forbrukt pengar ifrå
- brått bekrefta av kommunen det stikk motsatte
- brått forsøkt grundig, feid under teppet
Som om dette ikkje var nok er det avdekka at Statens vegvesen region midt har operert med såkalla "referansegrupper" oppretta i lag med aksjeselskap, ulike aktørar for Møreaksen, styrt av Møreaksen as, og ført i penn og med medlemmar av statens vegvesen region midt heilt opp til og med strategisjefen, i eit udemokratisk "kokelimonkeorgan" som overhode ikkje høyrer heime i Norsk forvaltning.
- dette framstår direkte som undergraving av normale, demokratiske prosessar der dette organet også vart brukt til påverking av både vegdirektør, departement, regjering og stortinget, frå ei eigenoppnevnt samrøreorgan mellom Statens vegvesen og ulike interessegrupper for eit prosjekt store delar av befolkninga i Møre og Romsdal IKKJE vil ha.