Frank Edvard Sve (FrP): Kan samferdselsministeren gjere greie for korleis den beredskapsmessige utfordringa ved E14 frå Stjørdal til Riksgrensa er tenkt løysast i praksis, kva kapasiteter dette vil kunne ha og kva lastekapasitet vegsystemet i praksis vil kunne tole.
Forsvarleg E14 frå Stjørdal til riksgrensa er ei viktig "forsikring" for oss alle, og kvifor blir ikkje E14 prioritert høgare og raskare av regjeringa?
Begrunnelse
Det er på E14 frå Stjørdal til riksgrensa Storlien, svært store behov for snarleg utbedring.
Vegen er strekt utfordrande, og har også til tider svært stor trafikk, på ein dårlige, smale, trafikkfarleg og rasutsatt veg.
E14 frå Stjørdal til riksgrensa har stor forsvarsmessig betydning. Her vil store delar av NATO sine styrkar måtte transporterast mot Russlands grense vere viktig i framtid ved ein eventuell situasjon. Det er her er det snakk om store troppeforflytningar og betydeleg mengder med svært tungt utstyr må fraktast på veg og Meråkerbane.
I framlagd NTP frå regjeringa er det lagt opp til kun utbedringsstrekning på E14, med stykkvis utbygging, noko som truleg ikkje stettar krav og behov for frakt av betydelege forsvarsmateriell over begrensa tid.