Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Om hvilken strategi Regjeringen har for å redusere _uro og disiplinproblemer i grunnopplæringen_, etter at en undersøkelse viser at læringsmiljøet i norske skoler er blant de dårligste i OECD
Datert: 08.01.2004 Besvart: 14.01.2004 av utdannings- og forskningsminister Kristin Clemet
Arne Sortevik (FrP): Ifølge PISA-undersøkelsen er læringsmiljøet i norske skoler, i form av uro i klassen og umotiverte og udisiplinerte elever, blant de dårligste i OECD. Basert på en rekke spørsmål som elevene har besvart om disiplinforholdene i klassen skårer Norge dårligst av samtlige OECD-land bortsett fra Italia og Hellas. Hvilken strategi har Regjeringen for å redusere uro og disiplinproblemene i grunnopplæringen?