Olje- og energidepartementet foreslår
i proposisjonen at det skal gis løyve til plan for utbygging
og drift av Skarv og til anlegg og drift av røyret frå Skarv
til Åsgard transportsystem - i samsvar med planane operatøren
har lagt fram og på vilkår som det er gjort rede for
i denne proposisjonen.
Skarvfeltet er eit gass-, olje- og kondensatfelt
som ligg om lag 35 km sør for Norne og 45 km nord for Heidrun
i nordre del av Norskehavet. Rettshavarane i Skarv er BP Norge AS
(operatør), StatoilHydro ASA, E.ON Ruhrgas Norge AS og
PGNiG Norway AS.
Skarv er planlagt utbygd med rammer på havbotnen kopla
opp til eit produksjonsskip. Olja vil bli bøyelasta, medan
gassen vil bli eksportert gjennom eit nytt røyr frå Skarv
til Åsgard transportsystem. Plan for utbygging, anlegg
og drift av Skarv omfattar Skarvfunnet, som inneheld olje og gass,
og Idunfunnet, som inneheld gass. Plan for utbygging og drift (PUD)
gjeld for utbygging og drift av Skarvførekomstane. Plan
for anlegg og drift (PAD) gjeld for eksportrøyret for gass mellom
Skarv og Gassled sone B (Åsgard transportsystem). Utbyggingsløysinga
inkluderer eit flytande produksjons- og lagringsskip, installasjonar
på havbotnen og eksportrøyr for gass. Planlagt
oppstart for Skarv er 3. kvartal 2011.
Investeringane er estimert til 31 371
mill. kroner. Operatøren har anslått reservar
det er råd å utvinne til 48,3 milliardar Sm3 våtgass og 16,8 millionar Sm3 olje og kondensat. Med prisforutsetnadene
til departementet er forventa noverdi før skatt 4 669
mill. kroner ved 7 pst. diskonteringsrente. Utrekningar utført
av Oljedirektoratet stadfestar at utbygginga gjev god samfunnsøkonomisk
lønsemd, og at prosjektet er tilfredsstillande robust med
omsyn til endringar i kostnader, prisar og ressursar.
Det er utarbeidd konsekvensutgreiing (KU) for
plan for utbygging, anlegg og drift for Skarv, som gjev ei oversikt
over forventa verknader gjennomføringa får for
anna næringsverksemd og allmenne interesser som natur og
miljø. Utgreiinga viser mellom anna korleis omsyn til forhold
knytt til miljø og fiskeri er teke vare på gjennom
utforminga av tekniske løysingar. Utgreiinga peikar også på framlegg
frå rettshavarane om tiltak for å bøte
på eventuelle problem.
Operatøren har sendt konsekvensutgreiinga
på høyring til aktuelle høyringsinstansar.
Eit samandrag av høyringsfråsegnene og operatøren
sine kommentarar til desse er tatt inn som vedlegg til proposisjonen. Departementet
viser til at KU-prosessen ikkje har avdekka forhold som tilseier
at prosjektet ikkje bør bli gjennomført eller
at ytterlegare avbøtande tiltak må bli sett i
verk.
Departementet viser vidare til at utbygginga
av Skarv vil føre med seg utslepp til luft og sjø.
Ulike alternativ for handtering av produsert vatn har blitt vurdert,
mellom anna reinjeksjon. Mengdene produsert vatn på Skarv
vil vere låge, og prosjektet har eit lågt forbruk
av kjemikaliar. Miljøpåverknadene knytta til boring
av ein dedikert injeksjonsbrønn samt utslepp til luft på grunn av
kraftkrevjande reinjeksjonspumper er vurdert til å vere
større enn miljøpåverknadene frå utslepp
av låge volum reinsa produsert vatn. Den valde løysinga
er venta å redusere innhaldet av olje i det produserte
vatnet til nivå godt under dei krava regelverket stiller
for utslepp av olje til sjø, medan utsleppet av oppløyste komponentar
i det produserte vatnet ikkje vert redusert i same grad. Det er
likevel vurdert slik at den valde løysinga vil vere den
beste miljøløysinga.
Departementet viser til at kraftanlegget på Skarv
vil vere fire turbinar med låg-NOx-teknologi
og varmegjenvinning. Kraft frå land har vore vurdert. I
dag finnest det ikkje teknologi for å kunne nytte kraft
frå land til eit produksjonsskip med dreieskive, og prosjektet
er ikkje stort nok til å bere kostnadene og risikoen ved
ei slik teknologiutvikling.
Departementet meiner det er viktig å kome
vidare i utviklinga av teknologi for kraftoverføring til
havs, og at dette kan kome til nytte også på andre
felt. Departementet vil difor påleggje rettshavarane i
Skarv å gjennomføre eit program, som skal leggje
til rette for utvikling av teknologi for overføring av
store kraftmengder til produksjonsskip. Programmet skal bli førelagt
styresmaktene innan utgangen av 2008.
For gasstransportrøyret frå Skarv
er det i første omgang ikkje aktuelt å transportere
volum frå andre felt. Dette gjer at det i dag ikkje er
naudsynt å regulere tariffane i røyret, men dersom
det på eit seinare tidspunkt vil vere aktuelt å transportere
tredjepartsgass, vil departementet stille som vilkår at
ein på det tidspunktet kan regulere tariffane i røyret,
opprette eit eige interessentskap, utpeike ny operatør
og eventuelt innlemme røyret i Gassled.
Departementet viser til at operatøren
har føreslått å leggje ei driftsstøtteeining
med ansvar for logistikk, innkjøp, vedlikehald og modifikasjonar
i tilknyting til forsyningsbasen i Sandnessjøen. Dei resterande
funksjonane ved driftsorganisasjonen vil bli samlokalisert med BP
sine øvrige driftsorganisasjonar i Stavanger for å drage
nytte av synergiar mellom desse og vere nær eit breitt
lokalt fagmiljø for ekstern rekruttering. Helikopterbasen
i Brønnøysund vil bli nytta til personellfrakt. Dette
kan gje samordningsgevinstar med Statoil si personellfrakt til Nornefeltet
som allereie går frå Brønnøysund.
Vidare vil operatøren leggje ein del
funksjonar til Stavanger, men også ein god del til Helgeland.
Dette gjev ein god balanse mellom å nytte eigen organisasjon,
samtidig som det blir bygt opp ein organisasjon i tilknyting til
Skarv i nærleiken av feltet. Denne løysinga gjev
bod om interessante ringverknader og ei styrking av basemiljøet
i Sandnessjøen og industrimiljøet på Helgeland,
og departementet er positiv til løysinga som er foreslått
frå operatøren.