Sett i høve til målgruppa for ei supplerande
stønadsordning, er det klårt at behovsprøving
av denne ytinga i det vesentlege vil innebere inntektsprøving. Ein
kan ikkje vente at personar i denne gruppa vil ha særleg
formue. Ordninga bør likevel opne for å ta omsyn
til dette dersom einskilde likevel skulle ha formue av ein viss
storleik.
Hovudpunktet ved utforminga av ein ny stønadsordning
vert likevel reglane for inntektsprøving. Behovet for supplerande
stønad er som tidlegare nemnd individuelt, og ytingane
bør avkortast i samsvar med den samla inntekta hos stønadstakaren.
Samstundes er det viktig at arbeidet for trygdeetaten vert minst mogleg.
Departementet foreslår:
Alle former for inntekt skal inngå ved
inntektsprøvinga av supplerande stønad, pensjonsinntekt, kapitalinntekt
og arbeidsinntekt, norske inntekter så vel som inntekter
frå utlandet. Inntekt hos ektemake, sambuar eller registrert
partnar inngår i prøvinga.
Ytingane til ektemakar som begge har fylt 67 år, vert
inntektsprøvde for seg. Dersom ein av ektemakane har ei
høgare inntekt enn full supplerande stønad, skal
den overskytande delen av inntekta takast med ved prøvinga
av ytingane til den andre ektemaken.
Inntekt som inngår i prøvinga skal gå til
frådrag i stønaden krone for krone.
Supplerande stønad skal utgjere eventuell positiv differanse
mellom full supplerande stønad og inntektene som inngår
i prøvinga.
Supplerande stønad vert prøvd mot formue,
men ikkje vanleg bolig eller andre vanlege ting til dagleg bruk
for stønadstakaren. Departementet får heimel til å gi
forskrift til utfylling av lova.
Departementet viser til §§ 6, 7 og
8 i lovforslaget.
Fleirtalet i komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet,
Høgre, Sosialistisk Venstreparti, Kristeleg Folkeparti og
Senterpartiet, meiner det er viktig at behovsprøvinga
skjer etter klåre og enkle reglar. Fleirtalet meiner
departementet sitt forslag i utgangspunktet synest oversiktleg og
praktikabelt, og viser til at reglar for behovsprøving
også er eit område som eventuelt kan endrast når
ordninga vert evaluert. Fleirtalet vil understreke
at supplerande stønad også kan prøvast
mot formue, men ikkje mot ein bustad av vanleg standard eller andre
eigendelar som fell inn under omgrepet ting til dagleg bruk. Fleirtalet gir
departementet heimel til ei eventuell utfylling av lova gjennom
forskrift på dette punktet.