Stortingsrepresentantane Solberg og Foss har
i Dokument nr. 8:38 (1999-2000) foreslått at Regjeringa skal
gjennomføre tiltak for å sikre fri konkurranse
på marknaden for kommunale tenestepensjonsordningar, jf.
brev frå finansministeren til finanskomiteen datert 28.
april 2000 og finanskomiteen si innstilling, Innst. S. nr. 173 (1999-2000).
I innstillinga uttaler fleirtalet i finanskomiteen,
side 2:
"Komiteens flertall, alle unntatt medlemmet fra Sosialistisk
Venstreparti, ber departementet i Nasjonalbudsjettet eller på annen
egnet måte høsten 2000 legge frem en vurdering
av konkurransesituasjonen i markedet for kommunale tjenestepensjonsforsikringer
og en vurdering av behovet for tiltak."
Finansdepartementet legg til grunn at det er
mest høveleg å drøfte trongen for eventuelle
tiltak mellom anna i lys av innstillinga til det offentlege utvalet
som vurderer overføringsavtalen. Det er i meldinga gitt
ei oversikt over konkurransesituasjonen i marknaden for kommunale
tenestpensjonsordningar. Oversikta byggjer på opplysningar
frå Kredittilsynet
Finansdepartementet har i hovudsak slutta seg
til dei vurderingane Kredittilsynet har gitt uttrykk for, mellom
anna i høve til problemstillingane knytt til om dei private
livsforsikringsselskapa kan tilby forsikringsmessig dekning av pensjonsytingane
i kommunale ordningar. Departementet har vidare merka seg at ny hovudtariffavtale
for perioden 2000-2002 ikkje stiller krav om at eit pensjonsprodukt
er "tatt til etterretning" i Kredittilsynet ved skifte av forsikringsselskap
eller pensjonskasse. Denne endringa synest å ivareta dei innvendingar
som Konkurransetilsynet og Kredittilsynet har presentert i høve
til hovudtariffavtalen som gjekk ut 30. april 2000.
På generelt grunnlag legg departementet
stor vekt på at det skal vere tilstrekkeleg konkurranse
innanfor alle delar av forsikringsmarknaden, og at det bør
sikrast ein vel fungerande marknad også for kommunale tenestepensjonsordningar,
samtidig som ein tek omsyn til hovudtariffavtalen. Behovet for eventuelle
tiltak vil bli nærare vurdert, mellom anna på grunnlag
av Over-føringsavtaleutvalet si innstilling. Ein søkjer
på denne måten å sikre eit best mogleg
informasjonsgrunnlag for å vurdere korleis marknaden for
kommunale pensjonsordningar verkar.
Komiteen tek omtalen
i meldinga til orientering.
Ved kongeleg resolusjon 18. juni 1999 blei det
oppnemnt eit utval som skulle kartleggje konkurransekrafta i den
norske finanssektoren. Bakgrunnen for oppnemninga var mellom anna
dei raske endringane som skjer i finansnæringa internasjonalt.
Utvalet blei sett saman av representantar frå styresmaktene,
ulike sentrale institusjonar og organisasjonar, og dessutan nokre
frittståande representantar. Leiar for utvalet var professor
Einar Hope, og innstillinga, NOU 2000:9, blei avgitt til Finansdepartementet
28. mars 2000. Ein nærare omtale av NOU 2000:9 er gitt
i Revidert nasjonalbudsjett 2000, St.meld. nr. 2 (1999-2000).
I Stortinget si innstilling til Revidert nasjonalbudsjett 2000,
Budsjett-innst. S. II (1999-2000), heiter det under punktet knytt
til omtalen av Konkurranseflateutvalet mellom anna:
"Komiteens flertall, alle unntatt medlemmene fra Arbeiderpartiet
og Sosialistisk Venstreparti, vil understreke betydningen av at
arbeidet med oppfølgingen av kommisjonens tilrådinger
skjer så raskt som mulig, både når det
gjelder de spørsmål som krever nærmere utredninger
og de spørsmål som kan følges opp som
en del av forvaltningens arbeid.
Disse medlemmer
ber derfor Regjeringen gi høyeste prioritet til arbeidet
med oppfølging av Konkurranseflateutvalgets rapport. Det
bør løpende gjennomføres endringer på de
områder dette er mulig, og utredningsarbeid der dette er
nødvendig bør legges opp slik at dette ikke tar
lenger tid enn høyst nødvendig.
Disse
medlemmer fremmer følgende forslag:
Stortinget
ber Regjeringen senest i Nasjonalbudsjettet for 2001 legge frem
en redegjørelse over hvilke regelendringer som er gjennomført
som følge av Konkurranseflateutvalgets rapport, sammen
med en redegjørelse for videre fremdrift for de spørsmål
som krever nærmere utredning."
Jf. òg Innst. S. nr. 220 (1999-2000)
"Innstilling fra finanskomiteen om omprioriteringer og tilleggsbevilgninger
på statsbudsjettet 2000", tilråding XXXXIX og anmodningsvedtak
nr. 539-XLIX.
Eit velfungerande og effektivt finansvesen er
viktig for å realisere overordna mål om velferd
og verdiskaping. For myndigheitene er det ei oppgåve å skape rammevilkår
som motiverer institusjonane til å innrette seg slik at
dette målet blir nådd. Det er likevel institusjonane
sjølve som har ansvaret for å tilpasse seg slik at
dei oppnår lønsam og konkurransedyktig drift.
Den samla politikken på finansmarknadsområdet inneheld
fleire element. Styresmaktene har ei rolle som konsesjonsgivar,
og trekkjer opp retningslinene for konsesjonspolitikken. Ved handsaminga
av konsesjonssaker blir det lagt stor vekt på omsynet til
soliditet og konkurranse. Vidare har staten eigarinteresser i DnB
og Kreditkassen. Retningslinene for eigarskapspolitikken er omtala
i St.meld. nr. 38 (1999-2000) og Innst. S. nr. 245 (1999-2000).
Staten legg òg næringspolitiske rammer,
mellom anna gjennom lovgivinga som er viktig for næringa.
Den raske utviklinga på finansmarknaden,
både i Noreg og internasjonalt, stiller i første
rekkje krav til finansinstitusjonane, men òg til dei rammevilkår
styresmaktene trekkjer opp. Arbeidet med oppfølginga av Konkurranseflateutvalet
si innstilling er gitt høg prioritet i departementet. Departementet
legg stor vekt på at regelverket må vurderast
som ein heilskap for å få sett finansnæringa
sine rammevilkår og konkurranseposisjon i samanheng. Konkurranseflateutvalet
har peika på område knytte til finansmarknaden
som må vurderast nærare, men hadde ikkje som mandat å kome med
konkrete forslag. I oppfølginga av utvalet si innstilling
vil ein gjere dette på ein slik måte at ein oppnår eit
mest mogleg heilskapleg regelverk.
Departementet legg vekt på ei rask
oppfølging av utvalet si innstilling. Som varsla i Revidert
nasjonalbudsjett 2000 vil det skje ved ei todelt oppfølging
av innstillinga. Nokre spørsmål om konkurransekrafta
i norsk finanssektor skal følgjast opp som ein del av arbeidet
i forvaltninga. Det er også sett i verk ei modernisering
av verksemdsreguleringa for livsforsikringsnæringa. Dette
er ei kompleks problemstilling som krev ein breiare lovgjennomgang,
og vil omfatte fleire av dei tilhøva Konkurranseflateutvalet
tok opp. Departementet gav 13. juli 2000 eit lovgivingsoppdrag til Banklovkommisjonen.
I mandatet heiter det:
"Konkurranseflateutvalget har i NOU 2000:9 utredet en
rekke spørsmål knyttet til norsk finanssektors
internasjonale konkurransekraft. Utvalget påpekte i sin utredning
en del fordeler og ulemper som norsk finansnæring har,
sammenlignet med utenlandske aktører. Utvalget har generelt
ikke foretatt så omfattende gjennomgåelse av de
ulike forhold som enkeltvis eller samlet sett kan skape konkurranseulemper,
at det har gitt grunnlag for å komme med konkrete regelverksforslag.
Dette var i samsvar med utvalgets mandat. Utvalget har gitt generelle
anbefalinger om at visse forhold bør utredes nærmere,
og at dette arbeidet gis høy prioritet med sikte på at
norske aktører skal ha tilsvarende konkurransevilkår
som utenlandske aktører har på finansmarkedet.
Finansdepartementet
legger til grunn at det er behov for å foreta de gjennomgåelser
av regelverket for finansinstitusjonene som konkurranseflateutvalget anbefaler.
Departementet ber kommisjonen foreta en slik gjennomgang, samt å fremsette
forslag til regelverksendringer i tråd med konklusjonene
som Banklovkommisjonen kommer til i gjennomgåelsen. Forslagene
må ivareta hensynet både til konkurranse, soliditet
og forbrukervern.
Et område konkurranseflateutvalget
særskilt peker på, er reguleringen av livsforsikringsvirksomhet. Utvalget
viser til at den samlede regulering av livsforsikringsvirksomhet
er bygget på en rekke enkeltreguleringer som er blitt til
over tid og som samvirker med hverandre på ulike måter.
Gjeldende regelverk har etter utvalgets syn etterhvert blitt omfattende
og til dels uoversiktlig, og oppfølgingen av regelverket
legger beslag på store ressurser.
Finansdepartementet
legger til grunn at det er behov for å foreta en bred gjennomgang
av regelverket for livsforsikring. Formålet med en slik
gjennomgang må være å etablere et tidsmessig,
helhetlig regelverk for å sikre norske selskapers rammevilkår
for å møte et større innslag av internasjonal
konkurranse, og for å gi grunnlag for effektiv drift og
et best mulig tilbud til kundene. I gjennomgangen må det
også sees hen til de parallelle behov for revisjon av regelverket
for annen forsikringsvirksomhet som gjennomgangen måtte vise.
Forholdet mellom offentligrettslig regulering og kontraktsregulering
bør gjennomgås. I den utstrekning det er mulig
og hensiktsmessig bør reguleringsforslaget kunne sammenlignes
med hovedtrekk i gjeldende rammeregler i land det er naturlig å sammenligne
seg med. Forholdet til den nye lovgivningen om foretakspensjon og
innskuddspensjon må gjennomgås. Av hensynet bl.a.
til et enhetlig regelverk må det legges vekt på å gjøre
det mulig å konvertere eksisterende kontraktsmasse over
til nytt regelverk.
Det skal legges vekt på å utarbeide
et regelverk for livsforsikring som gir incentiver til en effektiv
drift med god lønnsomhet og soliditet, som sikrer en klar fordeling
av risiko og avkastning mellom kunder og eiere, gir muligheter til å utvikle
nye produkter som kundene etterspør og som ivaretar viktige
kundehensyn, herunder kontoføring og flytterett.
Finansdepartementet
viser til at Banklovkommisjonen etter sitt mandat kan etter behov
knytte til seg eksterne eksperter og/eller gjøre
bruk av referansegrupper e.l., og departementet antar at det vil
kunne være hensiktsmessig å gjøre bruk
av slike muligheter under arbeidet. Dette forutsettes i tilfellet
gjort i samråd med departementet.
Det bes
om at Banklovkommisjonen oversender vurderinger og forslag i samsvar
med ovenstående senest innen utgangen av første
halvår 2001, og at forslagene inngår som en integrert
del av Banklovkommisjonens samlede forslag i sjette utredning."
På enkelte område er det allereie
gjennomført tiltak. Fleire av desse peika Konkuranseflateutvalet òg
på i si innstilling. Finansdepartementet fastsette forskrift
12. mai 2000 nr. 436 om endring av forskrift 25. mars 1991 nr. 214
"Om anvendelse av kapitaldekningsregler på konsolidert
basis m.v". Endringa er omtala i Revidert nasjonalbudsjett 2000,
der det mellom anna heiter:
"Endringen går ut på at det ved
anvendelse av kapitaldekningsreglene på konsolidert basis
skal skilles mellom eiendeler i andre finansinstitusjoner som eies av
forsikringsselskap i konsernet og eiendeler som eies av andre finansinstitusjoner
i konsernet. En slik endring vil sikre likebehandling når
det gjelder forsik-ringsselskaper i og utenfor konsern, uavhengig
av hvordan konsernet er organisert. De lempeligere krav til forsikringsselskapers
krysseie, som tidligere er foretatt, og den endringen som nå er
foretatt, innebærer at faren for konkurransemessige ulemper
for norske forsikringsselskaper, som følge av krysseiebestemmelsene,
er betydelig redusert."
Departementet har i brev til Kredittilsynet
av 21. juni 2000 bedt tilsynet mellom anna vurdere om ein bør halde
fram med krav om 100 pst. vekting av bustadlån mellom 60
og 80 pst. av verdigrunnlaget. I brevet heiter det mellom anna:
"Departementet viser videre til St. meld. nr. 2 (1997-98)
(Revidert nasjonalbudsjett 1998) side 109, hvor det heter:"Som
et bidrag til å sikre finansinstitusjonenes soliditet i
en periode med høy utlånsvekst, særlig
i bankene, har Finansdepartementet besluttet å redusere
omfanget av den særlige begunstigelsen som kapitaldeknings-regelverket
for finansinstitusjoner gir for boliglån, gjennom å senke
grensen for halv risikovekting av boliglån fra 80 pst.
til 60 pst. av forsvarlig verdi-grunnlag. Departementet har videre
besluttet å gi Kredittilsynet retningslinjer for en innstramming
i vilkårene for godkjenning av ny tidsbegrenset ansvarlig
lånekapital, som i hovedsak ikke bør gis dersom kjernekapitaldekningen
er under 7 pst."
Departementet ber Kredittilsynet
vurdere om en fortsatt bør opprettholde krav om 100 pst.
vekting av boliglån mellom 60 og 80 pst. av verdigrunnlaget.
En ber også om en vurdering av vilkårene for godkjenning
av ny tidsbegrenset ansvarlig lånekapital.
De
konkurransemessige sider av evt. regelendringer må være
med i vurderingen."
I Kredittilsynet sitt brev til Finansdepartementet
av 31. august 2000 går det fram at tilsynet tilrår
departementet at:
"Det bør fortsatt være en hovedregel
at institusjoners adgang til å benytte tidsbegrenset ansvarlig
lånekapital for å dekke det generelle kapitalkravet
på 8 prosent, bør være betinget av en
kjernekapital på omlag 7 prosent. Det bør imidlertid
vurderes om retningslinjene for å kunne akseptere en kjernekapital
i underkant av 7 prosent bør utformes slik at det er noe
større forskjell mellom det strenge krav (7 prosent) som
gjelder for finansinstitusjoner med vanlig risiko og minimumskravet
som vil gjelde for finansinstitusjoner med en særlig lav
risiko som følge av en særlig godt sikret eller styrt
låneportefølje. Dersom Finansdepartementet er enig,
vil Kredittilsynet endre praksis slik at 6 prosent kjernekapital
settes som et absolutt minimumskrav, og der det skjønnsmessig
settes et krav mellom 6 prosent og 7 prosent for institusjoner med
vesentlig lavere risiko enn gjennomsnittet. Større differensiering
vil være i samsvar med intensjonene for pillar II i forslaget til
nytt kapitaldekningsregelverk fra Baselkomiteen. Retningslinjene
bør uansett gjennomgås på nytt når nye
regler for kapitaldekning settes i verk fra Baselkomiteen og EUs
side, ventelig i 2003.
De særlige krav om
100 prosent risikovekt for bolig-lån mellom 60 og 80 prosent
bør etter hvert falle bort, slik at det norske regelverket
harmoniseres med det som gjelder i de fleste andre land. På grunn
av den sterke veksten i boligpriser og den sterke kredittveksten,
er det imidlertid ikke nå forsvarlig å fjerne
kravet. Bestemmelsene vurderes på nytt i 2001 i lys av
utviklingen i boligpriser og kredittvekst."
Departementet sluttar seg i hovudsak til Kredittilsynet
sine vurderingar. Saka er til vidare handsaming i departementet,
og vil bli sendt på høring på vanleg måte.
Finansdepartementet fastsette 16. juni 2000
endringar i forskrift 19. februar 1993 nr. 117 "Om pensjonskasser
og pensjonsfond". Dette inneber ei innføring av meldeplikt
for pensjonskassene sine vedtektsendringar som erstatning for og
forenkling av tidlegare prosedyre med godkjenning av Kredittilsynet.
Vedtektene til nye pensjonskasser skal framleis godkjennast av tilsynet. Vidare
blir det stilt krav om at vedtekter og vedtektsendringar skal følgjast
av erklæring både frå advokat og ansvarleg
aktuar når dei blir sende inn til Kredittilsynet.
Komiteen er samd i
vurderingane til departementet om at ei velfungerande og effektiv
finansnæring er viktig for å realisera overordna
mål om velferd og verdiskaping. Finansnæringa
er ei viktig næring i seg sjølv og har samstundes
svært mykje å seie for næringslivet generelt.
Komiteen vil understreka, som
departementet også gjer, at den raske utviklinga i finansnæringa
stiller krav til dei rammevilkår styresmaktene gjev næringa. Dette
var m.a. bakgrunn for at Stortinget ba Regjeringa sette ned eit
utval for å kartlegge konkurranseevna til finansnæringa,
noko som resulterte i NOU 2000:9 Konkurranseflater i finansnæringa.
Fleirtalet i komiteen,
alle unnateke medlemen frå Sosialistisk Venstreparti, viser
til merknadene frå fleirtalet i Revidert nasjonalbudsjett
2000, Budsjett-innst. S. II (1999-2000) der fleirtalet gjev uttrykk
for at Regjeringa må fylgje opp tilrådingane frå Konkurranseflateutvalet,
både når det gjeld spørsmål
som krev nærare utgreiing og dei spørsmål
som kan fylgjast opp som ein del av det arbeid forvaltinga gjer.
Stortinget ba Regjeringa gje høgaste prioritet til arbeidet,
og meinte det løpande burde gjennomførast endringar
på dei områda der det var mogeleg.
Komiteen viser til
at strukturen i norsk finansnæring er i rask endring, og
til at enkelte finansinstitusjonar med verksemd i Noreg har i løpet
av dei siste åra blitt dotterselskap eller filialar av
utanlandske finansinstitusjonar. Dette understrekar kor viktig det
er at Hope-utvalget sine tilrådingar vert fylgde opp.
Komiteen viser også til
at det er samanhang mellom voksteren og sysselsettinga i Europa
på den eine sida, og nærare integrasjon av finansmarknadene
i Europa og auka finansiering frå marknaden på den andre
sida.
Komiteen viser elles til at Konkurranseflateutvalget
si innstilling var samrøystes. Dette medfører
etter komiteen sitt syn at tilrådinga gjev eit godt grunnlag
og utgangspunkt for det vidare arbeidet med å sikre konkurransedyktige
rammevilkår for norsk finansnæring. Komiteen har
merka seg at utvalet på generelt grunnlag går
inn for at regelverk og rammevilkår elles i Noreg skal
vera tilsvarande det som er vanleg i andre land.
Komiteen viser til at Konkurranseflateutvalget uttalar
at regelverk og reguleringsregime må vurderast samla og
i samanhang, utan å vektlegge for sterkt einskilde tilhøve
som isolert sett kan påverke konkurranseevna til dei norske
aktørane. Dette må ikkje medføre at tiltak
på einskildområde vert utsett til heile regelverket
er på plass. Komiteen vil understreke at
det ikkje er naudsynt at alt arbeidet med finanslovgjeving skjer samla.
Fleirtalet i komiteen,
alle unnateke medlemene frå Sosialistisk Venstreparti,
meiner på denne bakgrunn, at nokre tilhøve må vektleggjast
meir enn andre i den vidare oppfølging av Konkurranseflateutvalget
si innstilling. Fleirtalet viser i den samanhang
til den norske modellen for sikringsfond skil seg frå ordninga
for innskuddssikring i resten av EØS-området,
samtidig har komiteen merka seg at det i EU/EØS-området
er store variasjonar i utforminga av ordningane for innskotssikring.
Dette kan føre til ei konkurranseulempe
i høve til dei utanlandske konkurrentane, for dei bankane
som må betale full avgift. Fleirtalet legg
til grunn at endringar i konkurransesituasjon og bankstrukturen
tilseier at det m.a. må vurderast ut frå eit risikospreiings-synspunkt
om det er naudsynt å oppretthalde to separate sikringsfond
i bankar. Fleirtalet meiner det i denne samanhang
også vil vere på sin plass å vurdera om
andre kredittinstitusjonar enn bankar skal kunne vere medlem av
bankene sitt sikringsfond, ut frå om-synet til å avgrense
risikoen til medlemane.
Fleirtalet viser vidare til regulering
av kjernekapitalkrav for kredittinstitusjonar. Fleirtalet har merka
seg at Konkurranseflateutvalget i si innstilling peikar på at
praksisen for vilkår for å ta opp tidsavgrensa
ansvarleg lånekapital bør vurderast på nytt. Dette
vert grunngjeve med konkurransesituasjonen og at EU-direktivet på dette
området ikkje har noko krav til storleiken på kjernekapital
ved opptak av tilleggskapital. Fleirtalet ber departementet
vurdere om det i staden kan stillast krav til soliditet ut over
minstekrava i kapitaldekningsforskrifta på eit individuelt
grunnlag, slik at institusjonar som har god kontroll med risikoen og
låg risikoprofil ikkje får for strenge og konkurransevridande
rammer.
Fleirtalet viser til regelverket
for kapitaldekningskrav for lån med pant i bustadeigedom
som også Konkurranseflateutvalget har uttrykt bør
vurderast på nytt. Fleirtalet meiner, som
Konkurranseflateutvalget, at praksis bør vurderast på nytt.
Komiteen er kjend med at spørsmålet om tidsavgrensa
ansvarleg lånekapital og vekting av bustadlån
i kapitaldekningsregelverket er sendt på høyring
med frist i januar 2001.
Fleirtalet vil også ta
fram at norske kapitalforvaltningsmiljø ikkje har same
høve til å samordna kompetanse og forvaltningsaktivitet
innanfor finanskonsern som konkurrentar i andre nordiske land. Fleirtalet meiner
forvalting i høve til praksis og lovgjeving i andre EØS-land
bør vurderast.
Fleirtalet viser til at det norske
kapitaldekningsregelverket er strengare utforma enn minstekrava
elles i det aktuelle EU-direktivet.
Fleirtalet har merka seg at departementet
har letta noko på krava i høve til forsikringsselskapa,
og ser fram til ei nærare vurdering av bruken av krysseige-reglane
for forsikringsselskap.
Fleirtalet meiner at departementet,
på bakgrunn av Hope-utvalget si innstilling om egenkapitalkrav
for forsikringsselskapa, må gå gjennom kapitaldekningskrava
for forsikring og blanda konsern.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet
og Høyre viser til at Stortinget ved behandling
av Revidert nasjonalbudsjett 2000 enstemmig vedtok å be
Regjeringen i Nasjonalbudsjettet 2001 legge frem en redegjørelse
over hvilke endringer som er gjennomført, sammen med en
redegjørelse for videre fremdrift for de spørsmål
som krever nærmere utredning.
På denne bakgrunn er disse medlemmer skuffet over
Regjeringens behandling av denne saken. Etter behandlingen av Revidert
nasjonalbudsjett er det ifølge departementets redegjørelse
i Kredittmeldingen kun gjennomført en regelendring som
kan knyttes til oppfølgingen av Konkurranseflateutvalgets
rapport; knyttet til forenkling ved vedtektsendringer for pensjonskasser.
Det ble heller ikke gitt noen redegjørelse i Nasjonalbudsjettet
for 2001, slik Stortinget ba om.
Den omtale av spørsmålet som
er gitt i Kredittmeldingen er på ingen måte dekkende
for Stortingets vedtak om redegjørelse. Omtalen i Kredittmeldingen
er i all hovedsak gjentak av tekst fra gamle dokumenter, og inneholder
knapt noen realiteter.
Disse medlemmer konstaterer at
departementets uttalelser i Kredittmeldingen om at "departementet legger
vekt på en rask oppfølging" og at dette arbeidet "er
gitt høy prioritet i departementet", står i skarp
kontrast til de faktiske forhold.
På denne bakgrunn finner disse
medlemmer det nødvendig å fremme følgende
forslag:
"Stortinget ber Regjeringen i løpet
av mars 2001 legge frem for Stortinget:
1. Forslag om endring
av banksikringsloven som bringer det norske regelverket for sikringsfond
på linje med resten av EØS-området.
2. Sak om endring av kjernekapitalkravene
for kredittinstitusjoner, slik at disse bringes på linje
med EU-kravene på området.
3. Sak om endringer i regelverk og forvaltningspraksis
vedrørende mulighetene norske konsern har for å samordne
forvaltningen av kundemidler i verdipapirfond med den operative
forvaltningen av andre kundemidler, slik at dagens norske forvaltningspraksis
bringes på linje med lovgivning og praksis i andre EØS-land.
4. Sak om endring av regelverket for krysseie
i finansinstusjoner, slik at dette regelverket i sin helhet bringes
på linje med EU-reglene på området.
5. Tidsplan for det videre arbeidet med
oppfølging av Konkurranseflateutvalgets innstilling, samt
for den videre oppfølging av det som er oversendt Banklovkommisjonen
for videre utredning."
Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti er
opptatt av at norsk næringsliv er avhengig av en velfungerende
finansnæring, og vil bidra til rammevilkår som
sikrer dette. Men hovedansvaret for konkurranseevnen til finansnæringen
påhviler næringen sjøl. Dette
medlem understreker imidlertid at som andre næringer
må finansnæringen bidra til fellesskapet. Den
nære historien til norsk finansnæring viser også viktigheten
av at det stilles strenge krav til sikkerhet for kundenes penger.
Dette medlem ber om at også disse
hensyn ivaretas i den videre oppfølgingen av Konkurranseflateutvalgets
innstilling, og tar for øvrig Regjeringens orientering
til etterretning.