Mål- og resultatstyring har vore det overordna styringsprinsippet
i staten sidan slutten av 1980-talet. Mål- og resultatstyring skal
sikre at ressursane vert brukte til aktivitetar som gir gode resultat,
og at verksemda når dei måla som er sette.
Kvar underliggjande verksemd, kvart departement
og til slutt kvar statsråd har ansvar for god måloppnåing innafor
sitt ansvarsområde. Det krev klare ansvarsliner og eit godt styringssystem
der måla er så klare som mogleg, og der det vert sett krav til resultat.
Dei fleste av måla som statsforvaltninga skal nå, krev eit tett
samarbeid mellom sektorar og at verkemidla er samordna. God måloppnåing
på eitt område skal ikkje utilsikta føre til dårlegare måloppnåing
på eit anna. Dette gjer samordning til ei viktig oppgåve for forvaltninga.
Samordning skal òg vere ei arbeidsform.
For å oppnå god samla måloppnåing legg Regjeringa
vekt på følgjande:
Styring for god måloppnåing:
Mål- og resultatstyring skal sikre at tiltak og verkemiddel er i samsvar
med politiske vedtak og mål, og at dei politiske styresmaktene får
eit godt grunnlag for å revurdere verkemiddelbruken. Før tiltak
vert sette i verk, må ein ha ei oppfatning av kva for verkemiddel
som verkar best. Dette krev kjennskap til årsakssamanhengar og evne
til å evaluere tiltak. Om resultata ikkje er i samsvar med dei politiske
måla, skal ein revurdere tiltaka. Overordna departement og underliggjande verksemder
må kome fram til ei felles forståing av mål og ønskte resultat og
kva som kan skape risiko for at ein ikkje når måla. Styringsdialogen skal
leggje til rette for at departementa og verksemdene tek omsyn til
mål og verkemiddel som verkar inn på måloppnåinga hos andre.
Måling, evaluering og kvalitet: Departementa
og underliggjande verksemder må med jamne mellomrom sørgje for at
tiltak vert evaluerte. Det er nødvendig for å vurdere om ein bør
endre den overordna strategien, setje inn andre tiltak eller bruke
ressursane på andre måtar. Kunnskap om statens ressursbruk og resultat
skal vere offentleg tilgjengeleg. StatRes vart lansert hausten 2007
og er eit system som skal synleggjere ressursbruk og resultat i
staten. Nettstaden www.ssb.no/statres syner indikatorar for statleg ressursbruk,
aktivitet, kvalitet, effektivitet og resultat.
Samordning: Organisering, arbeidsdeling,
styringssystem og arbeidsformer må leggje til rette for å samordne
dei politikkområda og verkemidla som må sjåast i samanheng – også
om dei ligg til ulike departement eller ulike underliggjande verksemder.
Fleire av dei større omorganiseringane i statsforvaltninga
dei seinare åra har kome som eit svar på behovet for meir samordning.
Samordning på statleg nivå kan verke inn på oppgåvefordelinga mellom
stat og kommune og kor enkelt det er å få til samordning på kommunalt
nivå. Kva for saksområde som heng saman med eit anna, varierer over
tid og endrar seg med endringane i samfunnet og etter kvart som
vi får ny kunnskap og ei ny forståing av samanhengen mellom ulike verkemiddel.
Det er derfor ikkje mogleg å løyse alle samordningsoppgåver gjennom
organisatoriske inndelingar. Samordning må til innafor dei organisatoriske
rammene som til kvar tid gjeld.
I meldinga er det gjort nærare greie for dei
prinsippa Regjeringa legg til grunn at statlege verksemder skal
nytte følgjande prinsipp i planlegginga av nye IKT-løysingar eller
ved vesentleg ombygging av eksisterande løysingar.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre mener at bedre IKT-løsninger
i offentlig sektor gir redusert byråkrati og gode tjenester. Disse
medlemmer vil ha bedre IKT-tjenester fra forvaltningen og
vil være en pådriver for bedre tjenester til innbyggerne, også når det
gjelder døgnåpen forvaltning. Disse medlemmer viser
til at opposisjonen har presset Regjeringen til å få fortgang i
arbeidet med en nasjonal elektronisk ID. Min Side, den elektroniske
borgerportalen, må få relevante tjenester dersom den skal lykkes.
I dag er den for lite brukt.
Disse medlemmer viser til at
opposisjonen har lagt press på Regjeringen i arbeidet med denne
og har fremmet en rekke forslag til nye IKT-tilbud fra forvaltningen.
Disse medlemmer vil ha elektronisk
politianmeldelse på Internett for at innbyggerne skal slippe å ta
seg fri fra jobb for å anmelde tyveri av mobiltelefon og lignende. Disse
medlemmer vil også at politiet skal få frigjort tid til
å forebygge og etterforske vold og annen alvorlig kriminalitet,
og vil gjøre noe med mørketallene. I dag er det en stor underrapportering
av vinningskriminalitet som for eksempel mindre tyverier. Mange
velger å ikke anmelde fordi politiet mange steder har åpningstider
og bemanning som gjør det praktisk vanskelig. Med unntak av e-postadresse
for tips om visse typer kriminalitet, er det ikke mulig å anmelde
via Internett i Norge i dag. Disse medlemmer viser
til at fortsatt, over ett år etter at det ble fremmet forslag om
elektronisk politianmeldelse, har intet forandret seg. På nettsiden
politi.no kan man fortsatt kun laste ned et skjema for forenklet
anmeldelse som man fysisk må møte opp hos politiet for å levere,
og det kan ikke sendes elektronisk.
Disse medlemmer viser til at
i Danmark har man allerede i seks år kunnet anmelde visse typer
it-kriminalitet elektronisk. Allerede før en sikker nasjonal e-ID/e-signatur
er klar for Min side og AltInn, mener disse medlemmer man bør
kunne åpne for en løsning tilsvarende den danske også i Norge.
På denne bakgrunn fremmer disse medlemmer følgende
forslag:
"Stortinget ber Regjeringen sørge for at innbyggerne
kan få gitt elektronisk politianmeldelse på Internett."
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre og Venstre vil ha bedre service og bedre IKT-tjenester
for de som kommer til Norge. Søknader om arbeids- og oppholdstillatelse
og fornyelse av disse bør kunne leveres og behandles elektronisk. Disse
medlemmer vil ha en elektronisk søknadsmodul på UDIs Internett-sider,
med veiledere på engelsk og de språk som erfaringsmessig har et
stort antall søkere.
Søknadsmodulen skal samhandle/kommunisere med
saksbehandlingssystemene hos utlendingsmyndighetene. De elektroniske
saksbehandlingssystemene hos politi, UDI og relevante statlige etater
må kommunisere seg imellom og generere et elektronisk statusbilde
som gjør det mulig for søkere og alle saksbehandlere raskt å kunne
se på en illustrasjon med forklarende tekst hvor en sak befinner
seg. Søknadsmodulen må indikere eventuelle manglende dokumenter
eller andre forhold som hindrer fremdrift i søknadsbehandlingen
på de ulike stadier i saksbehandlingen og gi et varsel om dette,
så rask retting muliggjøres. Disse medlemmer viser
til at dette skaper store forsinkelser i saksbehandlingen.
Disse medlemmer vil tildele søkere
elektronisk ID ved første oppmøte hos politiet, for blant annet
at mest mulig av etterfølgende korrespondanse kan skje elektronisk.
Bruksanvisning og veiledere må tilbys på flere språk. Arbeidsgivere må
samtidig tilbys en elektronisk ID som gjør at bedriften elektronisk
kan oversende søknader og dokumenter, og etter arbeidstakers samtykke følge
søknadsbehandlingen, for eksempel på AltInn. Disse medlemmer vil
at all relevant informasjon om å bo og arbeide i Norge skal være lett
tilgjengelig. Den bør samles på en Internettportal etter mønster
av www.workindenmark.dk.